Search
Close this search box.
بهترین برند های قطعات CNC

بهترین برند های قطعات CNC

قطعات سی ان سی
فهرست مطالب

پیشگفتار

همواره در ساختار مکان ها و اشیاء مختلف، داشتن طرح های زیبا تاثیر بسزایی در جذابیت آن داشته است. با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات، طی سالیان اخیر شاهد حضور دستگاه CNC بوده ایم. احتمالا نام این دستگاه برایتان آشناست. دستگاه CNC، به طور کلی، قابلیت این را دارد که بر روی چوب و فلز، طرح های بسیار پیچیده و ظریفی را برش داده و پیاده سازی کند. برند های مختلفی در حوزه تولید این دستگاه وجود دارند و برای خرید این دستگاه باید به یکسری نکات دقت کنید. در ادامه مطلب به توضیحاتی درمورد این دستگاه، بهترین برند های قطعات CNC، و نکاتی درمورد یک انتخاب خوب و با کیفیت خواهیم پرداخت.

دستگاه CNC به طور دقیق چه دستگاهی است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است اول نام دستگاه را دقیق تر بررسی کنیم. CNC در واقع مخففی برای computer numerical control به معنای کنترل عددی کامپیوتر می باشد. همانطور که از نامش پیداست، این دستگاه برای کنترل کاربرد های متفاوت دستگاه ها و ابزار هایی که در کارگاه موجود هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه ها کنترل فرآیند ها و امور، به جای انسان، توسط یک سیستم کامپیوتری کوچک صورت می گیرد. این سیستم، ابزار های کارگاه را به سمت هدف مورد نظر هدایت می کند و به صورت کاملا خودکار دستگاه کاری را به کار می اندازد و فرآیند آن را آغاز می کند. البته در کنار این قابلیت، آنها برای انجام برش های بسیار دقیق، ظریف و پیچیده نیز مورد استفاده قرار می گیرند. البته توجه داشته باشید که دستگاه CNC با دستگاه برش CNC متفاوت است.

بهترین برند های cnc

این دستگاه را می توان نمونه مشابهی از ربات ها دانست. در هنگام فعال شدن سیستم CNC، برش هایی که مورد نظر شما باشند در برنامه دستگاه به ثبت می رسند. سپس این طرح ها به وسیله دستگاه به ابزار های برشی که دارد منتقل می شوند و به اجرا در می آیند. برنامه سیستم های این دستگاه به وسیله برنامه نویسان بسیار دقیقی طراحی می شوند. بهترین برند های قطعات CNC تمام سعی خود را می کنند تا این سیستم ها کاملا بی نقص در اجرا طراحی شوند. نسل قبلی این دستگاه ها که NC نام داشتند، به جای برنامه نویسی، از طریق پانچ کارت داده های ورودی را مدیریت می کردند. جالب اینجا است که کد هایی که بر روی سیستم این دستگاه وجود دارند، کاملا با استفاده از تکنولوژی های جدید قابل تغییر هستند و می توانید با افزودن کد های جدید، به بهینه سازی بیشتر این سیستم کمک کنید و آن را ارتقاء دهید.

دستگاه CNC دارای چند نوع است؟

این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از پرکاربرد ترین های آنها اشاره خواهیم کرد :

دستگاه برش CNC : این دستگاه ها با استفاده از ورودی حرف و عدد عمل می کنند و زبان برنامه نویسی آن نیز G-Code است. این دستگاه از سه محور X,Y,Z استفاده می کند که البته در دستگاه های امروزی سه محور دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ماشین تراش CNC : این ماشین ها، قطعات را در مسیر دایره شکل برش می دهند و به دلیل تکنولوژی CNC موجود در آنها، این برش ها بسیار دقیق و ظریف هستند به طوری که حتی در برش طرح های پیچیده نیز از آن استفاده می شود. این ماشین تنها از دو محور X و Z استفاده می کند

برش پلاسما : این دستگاه موارد دلخواه شما را با استفاده از مشعل پلاسما می برد، که معمولا این فرآیند برای فلزات صورت می گیرد. برای ایجاد سرعت و حرارت کافی در جهت برش فلز، ترکیبی از گاز های فشرده و محور های الکترونیکی استفاده می شوند.

ماشین کاری تخلیه الکتریکی: معمولا این ماشین ها را با نام EDM  می شناسند. در این دستگاه در نتیجه تخلیه الکتریکی که میان دو الکترود رخ می دهد، جرقه های الکتریکی ایجاد شده و مواد مورد نظر را ذوب می کند.

دستگاه برش واترجت CNC: این ابزار با استفاده از انرژی آب با فشار بالا برش های بسیار دقیقی را بر روی مواد مقاومی مانند فلز و گرانیت ایجاد می کند. بهترین برند های قطعات CNC این دستگاه  را برای ایجاد برش بر روی موادی ساخته اند که قادر به تحمل حرارت ایجاد شده توسط دستگاه های CNC نباشند.

-حکاکی روی چوب: در این حالت دستگاه CNC تنها برای کاربرد در قطعاتی چوب طراحی می شود و از تعداد زیادی محور برای برش دادن و حفر کردن چوب استفاده می کند.

نکاتی مهم برای خرید CNC

کیفیت قطعات دستگاه: قطعا مهم ترین عامل در کیفیت هر دستگاهی، قطعات تشکیل دهنده آن هستند. برای بررسی کیفیت یک دستگاه CNC ابتدا قطعات یدکی موجود در بازار آن را بررسی کنید تا درمورد کیفیت آن مطمئن شوید.

پشتیبانی فنی: بسیار مهم است که شما بعد از خریداری دستگاه مورد نظرتان، بتوانید در صورت نیاز به قطعات یدکی و تعمیرات دسترسی سریع و خوبی داشته باشید. بنابراین توجه داشته باشید که شرکت هایی که از آن ها دستگاه خریداری می کنید حتما دارای پشتیبانی فنی پس از فروش باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در دستگاه، بتوانند به شما در حل آن کمک کرده و فرآیند تولید محصول شما دچار تاخیر نشود. البته لازم به ذکر است برخی از بهترین برند های قطعات CNC دارای نمایندگی هایی در ایران نیستند.

قابلیت های CNC : برای استفاده از یک دستگاه CNC جهت تولید محصولات مورد نظر خود، حتما قابلیت های اصلی و مهم آن را در نظر بگیرید، زیرا نبود قابلیت های کافی و پایین بودن توانایی دستگاه به کیفیت نهایی محصول شما آسیب وارد می کند. بنابراین حتما کاتالوگ مربوط به محصول را مطالعه کنید و یا از مشاوران شرکت تولید کننده بخواهید قابلیت های دستگاه را برای شما بازگو کنند.

برنامه نویسی دستگاه CNC: همانطور که می دانید و در این مطلب ذکر شده است، دستگاه‌های CNC توسط یک سیستم کامپیوتری کنترل می شوند که برنامه مشخصی بر روی آن طراحی شده و دستورات لازم را به قطعات دستگاه ارسال می کند تا فرآیند لازم صورت گیرد. معمولا بیشتر شرکت های تولیدی این دستگاه از الگو های یکسانی برای برنامه نویسی آن استفاده می کنند اما همچنین برخی از آن ها نیز الگوی کاملا متفاوتی دارند. بنابراین در هنگام خرید دستگاه حتما برنامه نویسی آن را نیز در نظر داشته باشید.

اطلاعاتی در رابطه با برند تولیدی دستگاه : برند تولیدی یک دستگاه بسیار در کیفیت و ویژگی ها و قیمت آن تاثیر گذار است. قبل از خرید حتما برند های مختلف این حوزه را مورد بررسی قرار دهید و کیفیت ساخت محصول، سابقه، اعتبار و پشتیبانی فنی هر یک را مشخص کنید.

بودجه شما برای خرید دستگاه CNC: سرمایه شما تاثیر مستقیمی در خرید هر نوع وسیله ای که مد نظرتان باشد دارد. شما باید با توجه به بودجه ای که برای اینکار مشخص کرده اید، دستگاهی را انتخاب کنید که از لحاظ اندازه، کارایی، قابلیت، کیفیت و برند تولیدی و غیره در حدود بودجه مشخص شده شما باشد.

بهترین برند های قطعات دستگاه CNC:

اکنون که اطلاعات در رابطه با دستگاه CNC و ویژگی های یک دستگاه خوب داریم، بیایید نگاهی به بهترین برند های قطعات CNC خارجی بیندازیم.

Okuma

این برند نیز یک برند ژاپنی دیگر است که به یکی از شناخته شده ترین برند های این حوزه تبدیل شده است. قیمت محصولات این برند نسبت به همکار ژاپنی دیگر خود منصفانه تر بوده و اعتماد زیادی را به واسطه سابقه 100 ساله خود جلب کرده است. همچنین این برند پشتیبانی فنی مناسبی برای محصولات خود دارد و کنترلری که خود طراحی کرده به نام OSP برای محصولات تولیدی خود استفاده می کند.

Doosan

دوسان یکی از شرکت های خوب تولید کننده دستگاه CNC است که سال 1896 در کره جنوبی تاسیس شد. یکی از دلایل محبوبیت این برند، استفاده آسان از محصولات آن می باشد. البته لازم به ذکر است که این برند معایب متعددی نیز در طراحی محصولات خود دارد، اما چنانچه دستگاه های این برند را برای مصارف شخصی، کارگاه های کوچک، و محیط آزمایشگاهی می خواهید، انتخاب خوبی است.

Haas

این برند آمریکایی، برخلاف سابقه بسیار کمی که نسبت به سایر رقیبان خود دارد، توانسته به سرعت رشد چشم گیری در این حوزه داشته باشد و در بین برترین برند های قطعات CNC قرار بگیرد.

MAZAK

این شرکت ژاپنی که در سال 1919 تاسیس شد، از جمله برترین شرکت های تولید کننده دستگاه و قطعات دستگاه CNC است. البته لازم به ذکر است که محصولات این شرکت از قیمت بسیار بالای برخوردارند و در صورتی که شما دستگاه مورد نظرتان را تنهای برای کار های سبک می خواهید، پیشنهاد می شود از محصولات این شرکت استفاده نکنید.

Victor

این شرکت با سابقه کاری در حدود 70 سال توانسته محصولاتی با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی را ارائه کند. از سایر دلایل محبوبیت این شرکت تایوانی در جهان می توان به طراحی پایه ای استراکچر و بیس دستگاه های CNC اشاره کرد.

فروشگاه اینترنتی لاین حرکت یکی از فروشگاه هایی می باشد که سعی دارد واسطه ها را از بین ببرد و کالا را به صورت مستقیم و با بالاترین کیفیت ممکن به دست مشتری برساند ؛ شما نیز می توانید با مراجعه به این سایت قطعاتی که مد نظر دارید را از ما خرید کنید به علاوه شما از طریق سایت فروشگاه اینترنتی لاین حرکت می توانید مشاوره ی رایگان بگیرید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *