Search
Close this search box.
در مورد انواع بال اسکرو چه می دانید؟

در مورد انواع بال اسکرو چه می دانید؟

بالسکرو
فهرست مطالب

بال اسکرو یک درایو مکانیکی خطی است که چرخش را به حرکت خطی و بالعکس تبدیل می کند.  از نظر ساختاری،  انواع بال اسکرو یک پیچ بلند است که مهره توپی روی آن حرکت می کند. در داخل مهره،  بین رزوه داخلی آن و رزوه پیچ،  مهره توپی در امتداد یک مسیر مارپیچی می چرخد،  سپس به کانال های برگشتی می افتد.

گروه صنعتی لاین حرکت،  بزرگ ترین مرکز فروش انواع قطعات و اتوماسیون صنعتی،  قطعات CNC مانند انواع بال اسکرو و…

می باشد که آماده خدمت رسانی به صنعت گران محترم داخلی است.

بال اسکرو چیست؟

بال اسکرو و انواع بال اسکرو محصولاتی با کیفیت بالا هستند که طیف وسیعی از نیاز سیستم های درایو دقیق را برآورده می کنند.  طبق سفارش انفرادی خاص می توان پیچی برای انواع مهره های روان برای شما ساخت.  بال اسکرو از یک پیچ و یک مهره تشکیل شده است که دارای رزوه ذوزنقه ای هستند. در چنین انتقالی، اصطکاک لغزشی در حین حرکت رخ می دهد و حدود 70 درصد انرژی به صورت گرما تلف می شود.

آشنایی با انواع بال اسکرو

با توجه به روش تولید،  انواع بال اسکرو ها به 2 گروه رول شده (به دست آمده از نورد) و پرداخت شده (به دست آمده از سنگ زنی چند مرحله ای) تقسیم می شوند.  بال اسکرو در عملگرها، در سیستم های ردیابی و در انتقال انرژی،  روباتیک،  هوانوردی و فناوری فضایی،  انرژی هسته ای و غیره استفاده می شود. انواع بال اسکرو  که همه آن ها نوعی محرک خطی هستند که حرکت چرخشی پیچ را به حرکت انتقالی مهره تبدیل می کنند.

پیچ در بال اسکرو ها نه به طور مستقیم،  بلکه از طریق مهره های توپی با مهره تعامل بر قرار می کند، که اصطکاک بسیار کم و در نتیجه راندمان انتقال بالا را فراهم می کند. پیچ و مهره با تلورانس‌های نزدیک ساخته می‌شوند و می‌توانند در تجهیزاتی که به دقت حرکت و موقعیت بالایی نیاز است، استفاده شوند.  مهره توپی معمولاً بزرگتر از مهره ذوزنقه ای است، زیرا توپ ها و کانال هایی برای چرخش مجدد آن ها وجود دارد و پیچ ها و مهره های سازنده های مختلف قابل تعویض نیستند.  تمام لوازم جانبی،  از جمله بلبرینگ،  پیچ ها و  مهره ها،  می توانند از قبل به صورت مونتاژ شده روی مجموعه انواع بال اسکرو عرضه شوند.

ballscrew لاین حرکت

از HIWIN بال اسکرو چه می دانید ؟

بال اسکروها  و انواع بال اسکرو از یک پیچ و یک مهره با گلوله های یکپارچه و هم چنین مکانیزم برگشت، لوله های برگشتی یا شاخه ها تشکیل شده اند.  بال اسکرو محبوب ترین نوع پیچ مورد استفاده در صنعت و مهندسی دقیق است.  وظیفه اصلی آن ها تبدیل حرکات چرخشی به حرکات خطی و بالعکس است.  بال اسکروها بسیار دقیق و برگشت پذیر با راندمان بالا هستند.  HIWIN طیف گسترده ای از انواع بال اسکرو را ارائه می دهد و هم چنین پیچ های سفارشی تولید می کند.

ویژگی بال اسکرو HIWIN

  • قطر پیچ 6 تا 150 میلی متر می باشد.
  • ظرفیت بار دینامیکی از 1.9 تا 375 کیلو نیوتن است.
  • ظرفیت بالابر استاتیک از 2، 2 تا 1250 کیلو نیوتن است.
  • سرعت خطی تا 110 متر در دقیقه می باشد.

معرفی بال اسکرو  HQM

تعداد چرخش ها در اسکرو ها به خصوص بال اسکرو HQM  معمولاً از 1 تا 6 متغیر است.  بال اسکرو HQM دارای تلفات اصطکاک کم،   ظرفیت بار بالا با ابعاد کوچک،   حرکت ابعادی با دقت بالا و عملکرد بالا می باشد.

نحوه کار انواع بال اسکرو

انواع بال اسکرو در مرحله اول،  فاصله محوری همیشه در یک جهت تحت تأثیر یک نیروی محوری (گرانش، نیروی مقاومت واحد در حال حرکت و غیره) انتخاب می شوند.  ثانیاً، شکاف در هنگام مونتاژ با پیش بارگذاری عناصر انتقال با نیرویی که استحکام محوری مورد نیاز را فراهم می کند،  از بین می رود.  تحت تأثیر تنش های تماس متناوب در انواع بال اسکرو ها،  آسیب به سطوح کار رخ می دهد که به مرور زمان منجر به ظاهر شدن حفره ها،  پوسته پوسته شدن و بریدگی می شود.

به دلیل تغییر شکل‌های پلاستیکی موضعی (که تحت تأثیر ضربه یا بارهای استاتیکی فوق بحرانی ایجاد می‌شوند)، خرد شدن مسیرهای سطحی ممکن است رخ دهد. به دلیل افزایش لغزش در تماس مهره های توپی با سطوح پیچ و مهره و یا در اثر نفوذ ذرات خارجی (گرد و غبار)، سایش می تواند افزایش یابد.  به دلیل اندازه جمع و جور و سادگی طراحی،  انواع بال اسکرو ها را می توان به راحتی در ماشین ها و مکانیزم های مختلف،  از جمله دستگاه هایی که درایوهای هیدرولیک و پنوماتیکی دارند، ادغام کرد.

انتهای بال اسکرو معمولاً روی یاتاقان ها محکم می شود و مهره به بال اسکرو متصل می شود. همانطور که پروانه می چرخد،  مهره به صورت خطی در امتداد بال اسکرو همراه با محموله حرکت می کند. اما پیچ های توپی با مهره چرخان نیز وجود دارند. در این طرح، پیچ به صورت خطی نسبت به مهره حرکت می کند.

کاربرد انواع بال اسکرو

امروزه یکی از  کاربردی ترین هدف‌ها برای استفاده از بال‌اسکروها در مهندسی مکانیک و استفاده از واحدهای جابجایی مکاترونیک آماده (ماژول‌های خطی) بر اساس آن‌ها است. هم چنین ماژول‌ها ممکن است علاوه بر انواع بال اسکرو ، پیچ‌های توپی، یک پروفیل آلومینیومی یا فولادی (به عنوان یک قاب پشتیبان داخلی یا بدنه نگهدارنده)، یک موتور محرک،  ابزار دقیق و کنترل‌ها باشند.

بالسکرو برند

قیمت و خرید بال اسکرو HQM و HIWIN

برای حل مشکلات مختلف مهندسی و برای حصول اطمینان از حرکت خطی دقیق و مرتبط با ساخت ماشین آلات و مکانیزم ها،  از جمله مواردی که ویژگی های غیر استاندارد دارند،  متخصصان گروه صنعتی لاین حرکت،   خرید بال اسکرو HQM و HIWIN را توصیه می کنند.  انواع بال اسکرو و سایر اجزای انتقال به صورت جداگانه یا به عنوان بخشی از یک بسته مهندسی در دسترس هستند.  ما طیف گسترده ای از بال اسکرو های HQM و HIWIN را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهیم که می توانید از طریق شماره تماس های داخل وب سایت، انواع بال اسکرو را بر اساس نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *