Search
Close this search box.
آشنایی یا سروو موتور AC و ویژگی های آن

آشنایی یا سروو موتور AC و ویژگی های آن

سروو موتور AC
فهرست مطالب

سروو موتور AC نوعی سروو موتور است که قطعه ای پرکاربرد در بسیاری از دستگاه های صنعتی به حساب می آید. سروو موتور نوعی موتور الکتریکی است که توانایی کنترل دقیق موقعیت زاویه ای یا خطی را دارد و همچنین می تواند سرعت و شتاب را به شکل دقیق تنظیم کند. سروو موتور دارای یک موتور است که مجهز به یک سنسور خاص می باشد که از آن برای بازخورد موقعیت استفاده می شود.

سروو موتور خود از نظر الکتریکی به دو نوع مختلف تقسیم می شود:  AC و DC که در این متن برنوع AC آن تمرکز بیشتری داریم. پس از خواندن این متن، شما با این نوع سروو موتور بیشتر آشنا خواهید شد و با اطمینان کامل می توانید برای خرید سروو موتور AC اقدام نمائید.

سروو موتور AC چیست؟

سروو موتور AC یک محرک چرخشی یا محرک خطی است که امکان کنترل دقیق موقعیت زاویه ای یا خطی، سرعت و شتاب را می دهد. این نوع سرو موتور AC شامل یک موتور مناسب برای سنسور جهت بازخورد موقعیت است. سرو موتور AC همچنین نیاز به یک کنترلر نسبتا پیچیده، اغلب یک ماژول اختصاصی طراحی شده برای استفاده با موتورهای سروو موتور دارد.

سروو موتورهای AC موتورهای پر سرعتی هستند که به طور معمول به عنوان موتورهای همگن مغناطیسی دائمی ساخته می شوند.

سروو موتور چیست
سروو موتور چیست

 

با پیشرفت چشمگیری که در ریزپردازنده ها و ترانزیستورها داشته ایم، سروو موتورهای AC کاربرد بیشتری برای ما پیدا کرده است. از این نوع سروو موتور بیشتر در صنایع استفاده می شود و برای برنامه های کوچکتر به کار می رود. دلیل آن هم دقت بسیار بالای این سروو موتور است.

مزایای سروو موتور AC

  • سروو موتور AC ساختاری ساده و مستحکم دارد و بازده عملکرد آن ها مناسب (90 درصد) است. معمولا ابعاد کوچکتری داشته و امکان کنترل شتاب و سرعت مناسب را دارند.
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • مناسب برای توان‌های کم
  • مناسب برای کارهای کوچک (ربات)
  • کارکرد با صدای کم، آرام و بدون لغزش
  • امکان گرم شدن بیش از حد در این قطعه وجود ندارد.
  • این سروو موتور توانایی کنترل موقعیت دقیق (وابسته به انکودر) را دارد.
  • این سروو موتور ها توانایی کارکردن در هر نوع محیطی را دارد.
  • روتورهای قفس سنجابی ساده بوده و در مقایسه با سیم پیچی آرمیچر ماشین های DC از نظر ساختاری ، محکم تر هستند.
  • سروو موتورهای AC دارای جاروبک برای کموتاسیـون نیستنـد و نیاز به تعمیر و نگهداری دائم ندارند.
  • هیچ عایقی در اطراف هادی آرمیچر آنچنان که در موتور DC وجود دارد نیست پـس آرمیـچر می تواند بسیار بهتر گرما را پخش کند.
  • بدلیل اینکه آرمیـچر، سیـم پیچی های عایـق دار پیچـیده ای ندارد ، قطر آن می توانـد برای کاهش اینرسی روتور بسیار کاهش یابد .

تقاوت سروو موتور DC و AC

این سروو موتور ها را بیشتر می توان در کاربری هایی که در آن ها سطح توان بسیار پایین است، مورد استفاده قرار داد و یکی از دلایل کاربرد بیشتر این نوع سرو موتورها نسبت به نوع DC، همین موضوع می باشد. به طور کلی، از جمله مزیت های فنی که سرو موتور AC نسبت به سروو موتور DC دارد، آن است که این موتور ها، از لحاظ سیم پیچی، ساختاری مستحکم تر دارند، نیازی به نگهداری دائم ندارند، زیرا در آن ها به منظور کموتاسیون، جاروبکی تعبیه نشده است، آرمیچر این نوع سرو موتور، توانایی تبادل بهتر گرما را در محیط داراست، زیرا در اطراف آن عایقی وجود ندارد. همچنین قطر آرمیچر در آن ها قابل تغییر بوده و می توان به منظور کاهش اینرسی موتور، آن را بسیار کوچک انتخاب کرد.

ویژگی و مزایای سروو موتور AC
مزایا و ویژگی های سروو موتور

ویژگی های این نوع سروو موتور

یک سروو موتور AC اصولا یک موتور دوفاز القایی است به جز چند مورد خـاص طراحی آن. توان مکانیکی خروجی یک سروو موتور AC از ۲ وات تا چند صد وات تغییر می کند. مــوتورهای بزرگتر از این توان بسیار کم بازده اند و اگر با مشـخصات گشتـاور سرعت مطلوب ساخته شده باشند برای استفاده در کاربردهای سروو بسیار مشکل ساز خواهند شد. سروو موتورهای دقیق در کامپیوترها، ابزارهای سروو و شماری از کاربردها که به دقت بالایی نیاز است بکار می روند.

خرید و قیمت این سرو موتور AC

قبل از اینکه برای خرید سروو موتور AC اقدام کنید، بهتر است که اول اطلاعات آن را به طور دقیق و کامل بدست بیاورید. شما می توانید با در نظر گرفتن شاخصه هایی همچون برند و نوع سروو موتور و اهداف کاریتان مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اطلاعاتی که باید درباره ی سروو موتور AC در نظر داشته باشید همگی شاخصه هایی هستند که بر قیمت این قطعه نیز تاثیر می گذارند. سروو موتورهای AC را می توانید در محصولات فروشگاه های اینترنتی مختلفی که در زمینه ی فروش قطعات مکانیکی یا الکتریکی فعالیت می کنند، بیابید.

پیشنهاد ما به شما خریداری از سایت لاین حرکت می باشد. اتوماسیون صنعتی لاین حرکت در زمینه فروش قطعات سی ان سی سال ها است فعالیت می کند و توانسته رضایت مشتریان را جلب نماید. در محصولات ما سروو موتورها با بهترین و مطمئن ترین برندهای ممکن موجود هستند و شما می توانید از طریق تماس با مشاورین ما تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید و مناسب ترین سروو موتور را خریداری کنید.

سوالات متداول

  • سروو موتور AC چیست؟

سروو موتور AC یک محرک چرخشی یا محرک خطی است که امکان کنترل دقیق موقعیت زاویه ای یا خطی، سرعت و شتاب را می دهد. این نوع سرو موتور شامل یک موتور مناسب برای سنسور جهت بازخورد موقعیت است.

  • سرو موتورهای AC چه مزایایی دارند؟

از جمله مزایای این سروو موتورها می توان به: هزینه تعمیر و نگهداری پایین، مناسب برای توان‌های کم، مناسب برای کارهای کوچک (ربات)، کارکرد با صدای کم، آرام و بدون لغزش، عدم گرم شدن بیش از حد، توانایی کنترل موقعیت دقیق (وابسته به انکودر)، توانایی کارکردن در هر نوع محیط و …. اشاره کرد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *