Search
Close this search box.
معرفی بلبرینگ خطی و آشنایی با بلبرینگ خطی ساده

معرفی بلبرینگ خطی و آشنایی با بلبرینگ خطی ساده

معرفی بلبرینگ خطی و آشنایی با بلبرینگ خطی ساده
فهرست مطالب

بلبرینگ خطی ساده یک نوع بلبرینگ خطی است که ساختاری بسیار ساده نسبت به انواع دیگر بلبرینگ دارد.

بلبرینگ خطی در واقع نوعی یاتاقان است که از آن برای کاهش اصطکاک در سیستم های حرکتی که با حرکت در یک مسیر مستقیم و یا منحنی عمل می کنند، استفاده می شود.البته بلبرینگ وظیفه ی تحمل بار دستگاه را نیز دارد.

بلبرینگ خطی معمولا در بازار خودرو و شرکت های صنعتی استفاده می شود. از آنها در موتور سیکلت ، موتور ماشین و انواع ماشین آلات با سرعت بالا و جاهایی که محدودیت ابعاد داریم استفاده می شود. از بلبرینگ خطی در دستگـــاه های سی ان سی (CNC) ، برش های لیزر و پلاسما، دستگـــاه های بدنسازی،دستگـــاه های پرینتر سه بعدی استفاده می شود.

بلبرینگ خطی باعث می شود که تحمل نیرو ها و هدایت خطی آن ها در یک زمان انجام شود. بلبرینگ های خطی به صورت یک سیستم بلوکی و ریلی به پشتیبانی از حرکت کمک می کنند.

بلبرینگ خطی خود چندین نوع مختلف دارد. در این وبلاگ شما را با انواع ساده تر آن آشناتر می سازیم.

انواع بلبرینگ خطی

بلبرینگ های خطی تماس لغزشی:این نوع بلبرینگ خطی ساده ترین، ارزان ترین و قدیمی ترین نوع بلبرینگ خطی می باشد همچنین این نوع بلبرینگ های خطی در مقایسه با دیگر یاتاقان ها دارای ضریب اصطکاک بزرگتری می باشند به همین دلیل در عمل هایی که دقت و سرعت بالا نیاز است استفاده از این نوع ریل ها مشکل است. در نتیجه این مشکل سبب می شود که پیش بینی طول عمر دقیق سخت باشد.

بلوکی

بلبرینگ خطی غلتشی:نام عامیانه بلبرینگ خطی غلتشی، ریل و واگن می باشد. در این نوع بلبرینگ خطی به دلیل وجود غلطک ها بین دو سطح متحرک ضریب اصطکاک کاهش پیدا می کند. این نوع بلبرینگ پرکاربرد ترین نوع بلبرینگ خطی می باشد در نتیجه انتخاب این نوع بلبرینگ بهتر از انتخاب بلبرینگ لغزشی می باشد.

بلبرینگ خطی هیدرو استاتیک یا هوایی:زمانی که دقت بالا و کارایی آرام و بی صدا مورد نظر باشد این نوع بلبرینگ خطی بهترین گزینه است. هر چند این نوع بلبرینگ ها در بعضی موارد سودمند هستند اما بسیار پر هزینه بوده و تولید آن سخت می باشد. همچنین لوازم جانبی استفاده شده در آنها بسیار گران می باشد.

بلبرینگ خطی مغناطیسی:این بلبرینگ خطی دارای کاربرد های بسیار محدود می باشد که به دلیل استفاده از نیروی الکترو مغناطیسی پر هزینه بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر، خرید و دریافت قبمت اینورتر صنعتی می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

کاربرد های بلبرینگ خطی ساده

  • یکی از کاربردهای بلبرینگ های خطی ساده در دستگاه های بدنسازی می باشد.
  • یکی از مهم ترین و اساسی ترین کاربرد های بلبرینگ خطی ساده در دستگاه های سی ان سی می باشد.
  • از بلبرینگ خطی ساده نیز جهت حرکت یک میز ماشینکاری در جهت X یا Y استفاده می شود.
  • خاصیت تحمل بار بلبرینگ باعث می شود که از آن جهت حمل آسان محصولات سنگین استفاده شود.

مزایای بلبرینگ خطی

  1. این بلبرینگ ها در چرخش وسایل مکانیکی نقش بسیار زیادی دارند و در نتیجه از خورده شدن و سائیده شدن قطعات جلوگیری می نمایند.
  2. بلبرینگ های ساده خاصیت خود نگهداری دارند و در نتیجه از لق خوردن محور داخل بدنه جلوگیری می نمایند.
  3. بلبرینگ های ساده باعث می شوند که از حرکت جانبی در محور ها جلوگیری به عمل می آید.
  4. بلبرینگ های ساده باعث می شوند که از برخورد قسمت های ثابت و متحرک جلوگیری شود.
  5. بلبرینگ های ساده باعث می شوند اصطکاک به شدت کاهش یابد در نتیجه از سائیدگی جلوگیری شود.

مزایای بلبرینگ خطی ساده

قیمت و خرید بلبرینگ خطی

فروشگاه های آنلاینی که در توزیع قطعات صنعتی فعالیت می کنند، انواع بلبرینگ های خطی را در محصولات خود دارند. از جمله بلبرینگ های خطی ساده.در بلبرینگ های ساده شاخصه هایی مانند مدل،طول و قطر داخلی بر قیمت آن تاثیر می گذارند . شما می توانید با بررسی محصولات و قیمت آن ها، این قطعات را سفارش دهید. سایت لاین حرکت انواع بلبرینگ های خطی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ها به فروش می رساند.

بهتر است اول دستگاه هایی که قرار است در آن ها از این قطعه استفاده کنید را در نظر بگیرید. همچنین می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصول که مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.

9 پاسخ

  1. سلام چند وقته که یکی از دستگاه های باشگاهمون خراب شده بود میخوایم براش قطعه بخریم یکی از قطعاتی هم که نیاز داره همین بلبرینگ خطیه در زمینه ی درست کردنش می تونید به ما کمک کنید؟

    1. بله حتما، می تونید تماس بگیرین شما رو راهنمایی میکنن.

    1. برای دیدن قیمت بلبرینگ خطی می تونید بخش محصولاتمون رو نگاه کنید. اگر برای بلبرینگ خطی محصولی موجود نبود می تونید تماس بگیرید و مشاورین ما شما رو راهنمایی میکنن.

  2. سلام. اطلاعات مفیدی بود. کاربرد بلبرینگ خطی ساده تو صنعت چیه؟
    بعد قیمتشم میخواستم بدونم

    1. توی مقاله همه ی کاربرد ها برای شما توضیح داده شده، اگر سوال دیگه ای دارید میتونید تماس بگیرید.

  3. سلام مقالتون خیلی مفید بود. الان برای اینکه سیم دستگاه های باشگاهمون روان تر کار کنن به نظرتون نیاز داریم به این قطعه؟

    1. شاید به کارتون بیاد اما من دقیقا نمیدونم مشکل دستگاهتون چی می تونه باشه. بهتره اول تماس بگیرین و مشاوره دریافت کنید.

  4. برای روانتر شدن سیم دستگاه های بدنسازی استفاده از بلبرینگ خطی جواب نمیده . در واقع بهترین راه یا شاید هم تنها راهی که جوابگو باشه استفاده از قرقره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *