Search
Close this search box.
سروو موتور DC

سروو موتور DC

سروو موتور
فهرست مطالب

سروو موتور DC یکی از انواع سروو موتور می باشد. سروو موتور یکی از پرکاربرد ترین قطعات در صنایع مختلف می باشد. سروو موتور که در بعضی مواقع با نام موتور کنترل نیز خوانده می شود، طراحی و ساخت آن ها به صورتی می باشد که استفاده از آن ها در سیستم های کنترل و فیدبک میسر باشد، ذکر این نکته نیز لازم است که توان اسمی سروو موتورها متغیر بین چند دهم وات تا میزان چند صد وات می باشد.

سروو موتورها سرعت پاسخ گویی بسیار زیادی را دارا هستند، بنابراین اینرسی (لختی) آن ها بایستی کم باشد، در این بین آنچه که مشخص است این مطلب می باشد که سروو موتورها از قطری کم برخوردار هستند، در صورتی که طول تقریبا زیادی دارند. قابلیت های سروو موتورها به گونه ای است که آن ها را در سیستم های رادار، ساختمان ربات ها، کامپیوترها، ماشین های افزار و … به کار می برند.

سروو موتور از نظر جریانی به دو نوع AC وDC تقسیم می شود. در این متن تمامی اطلاعاتی که باید درباره ی نوع  DC آن بدانید را پیدا خواهید کرد.

سروو موتور DC چیست؟

سروو موتور از جمله سروو موتور DC یک نوع موتور الکتریکی می باشد که شفت یعنی محور خروجی آن این قابلیت را دارد تا در یک وضعیت زاویه ای مخصوص قرار بگیرد، به این معنی که شفت (محور) یک سروو موتور را می توان تا زاویه ای که مد نظر می باشد، به دوران درآورد.

سروو موتور

ساختار این نوع سروو موتور

همانطور که گفته شد سروو موتور DC نوعی سروو موتور است. این سروو موتور در دو نوع مختلف تولید می شود؛ سروو موتور DC جاروبکدار و سروو موتور DC بدون جاروبک (براشلس). سروو موتور DC همانند سایر سروو موتورها یک نوع موتور الکتریکی دارای قدرت بالا و دقیق می باشد که به دور یک محور و با یک زاویه ی مخصوص دوران پیدا می کند. این موتورهای الکتریکی از سه بخش تشکیل شده اند:

  • موتور مستقیم (DC)
  • گیربکس
  • برد الکترونیکی (میکروکنترلر): برد الکترونیکی یا پتانسیومتر کار عمده و اساسی ای که برعهده دارد این است که اندازه ی زاویه ی گردش را تحت کنترل خود دارد؛ در واقع اصل وظیفه ی پتانسیومتر تنظیم کردن خروجی چرخ دنده‌ است به این صورت که پس از دریافت نمودن سیگنال های مناسب، خروجی چرخ دنده‌ را به صورتی در کنترل دارد که این خروجی به طور کامل مطابق با همان زاویه ای که مورد نیاز است، گردش داشته باشد.

مزایا ومعایب سروو موتور DC

سروو موتور DC در واقع جزو اولین دستگاه های الکتریکی سروو بود که وارد میدان دنیای صنعتی شد و انواع آن دارای مزیت های مختلفی می باشد که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل کردن سرعت چرخش به طور دقیق در هر دو جهت
  • دارا بودن زمان پاسخ گویی سریع
  • دارا بودن امکان تغییر جهت دوران سریع
  • مناسب بودن جهت توان های بالا
  • دارا بودن بازده و همچنین توان بالا
  • دارا بودن قابلیت کنترل راحت و دقیق

مزایا و معایب سروو موتور DC

از عیب های سروو موتور DC می توان موارد زیر را نام برد:

  • دارا بودن ساختار پیچیده
  • دارا بودن بازدهی پایین تر در مقایسه با سروو موتور AC
  • دارا بودن قیمت بالا
  • دارا بودن هزینه ی به نسبت زیاد برای تعمیرات و نگهداری: به علت داشتن جاروبک های کربنی سروو موتورهای DC حتما به نگهداری و همچنین بازدیدهای دوره ای نیازمند می باشند.
  • احتمال گرم شدن بیش از اندازه
  • دارا بودن محدودیت سرعت
  • نداشتن عملکرد مناسب و مطلوب در گرد و خاک

خرید و استعلام قیمت از لاین حرکت

سروو موتورها را می توانید در محصولات بسیاری از سایت هایی که در زمینه ی صنعتی و یا عرضه قطعات صنعتی، مکانیکی یا الکتریکی فعالیت دارند، پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما سایت لاین حرکت می باشد. لاین حرکت انواع گوناگون بلبرینگ ها را با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت ها به فروش می رساند.

برای انتخاب سروو موتور، باید نیاز کاری خود را در نظر بگیرید و این را در نظر بگیرید که قرار است از سروو موتور دقیقا چه استفاده ای داشته باشید. از شاخصه های مهمی که حین خرید سروو موتور باید به آن ها توجه کنید می‌توان به گشتاور، سرعت، توان و دورِ سروو موتور صنعتی اشاره کرد.

عوامل مختلفی روی قیمت سروو موتورها اثر می گذارند، از جمله برند، نوع و توان. پس حتما به این موارد توجه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و با بودجه ی شما سازگار باشد. البته شما می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصولی که با هدف کاری شما سازگار باشد و مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *