Search
Close this search box.
بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار

بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار

بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار
فهرست مطالب

یکی دیگر از انواع بلبرینگ های خطی بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار است. اساس عملکرد بسیاری از دستگاه ها وابسته به حرکتی است که در آن ها به وجود می آید اما این حرکت ممکن است اصطکاک نیز داشته باشد. از بلبرینگ خطی برای کاهش اصطکاک در سیستم های حرکتی که با حرکت در یک مسیر مستقیم و خطی عمل می کنند، استفاده می شود.همچنین بلبرینگ وظیفه ی تحمل بار دستگاه را دارد.

بنا براین بلبرینگ ها در صنایع مختلفی که دستگاه ها و سیستم ها عملکردی دارند که وابسته به نوعی حرکت در ساختار آن ها می باشد، کاربرد بیشتری پیدا می کنند.اصطکاک طبیعتا بازده عملکرد آن ها را بسیار کمتر می کند. برای رفع این مشکل از بلبرینگ ها استفاده می شود و یکی از انواع بلبرینگ ها بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار می باشد.

در این بخش بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم تا شما بتوانید با خواندن این متن اطلاعات کافی درباره ی این محصول را داشته باشید و با اطمینان کامل آن را خریداری نمائید.

بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار چیست؟

برخی از بلبرینگ های خطی بلوکی، بصورت شیاردار هستند و برخی دیگر به صورت کامل استفاده می شوند. تفاوت اصلی بلبرینگ خطی بلوکی ساده و بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار ، در شفت های استفاده شده می باشد. به این صورت که در مدل بدون شیار، شفت مورد استفاده باید از ابتدا و انتها توسط ساپورت نگه داشته شود و بلبرینگ در میان این دو جابجا می شود. در حالی که در مدل شیاردار، شفت های پایه دار مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه شفت ها از محل زیره خود بر روی سطوح مختلف پیچ می شوند. این امر باعث می شود تا در طول های بلند که ممکن است شفت معمولی بر اثر فشار های وارده دچار کمانش شود، شفت های پایه دار کمترین مقدار خمیدگی و کمانش را داشته باشند. به همین دلیل برای طول های زیاد، برای موارد خیلی دقیق و برای مواردی که نیرو های خمشی زیادی به بلبرینگ ها اعمال می شود استفاده از بلوک های بلبرینگ شیاردار به همراه شفت های پایه دار (زیره دار) پیشنهاد می شود.

بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار چیست؟

ویژگی های بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار

  • این نوع بلبرینگ ها از نظر ساختاری ترکیبی از بلوک آلومینیومی نوع باز و بلبرینگ خطی نوع باز می باشند.
  • بلوک آلومینیومی ساختار این بلبرینگ ها با دقت بسیار بالا و وزن بسیار کم ساخته شده.
  • نصب این نوع بلبرینگ ها بسیار آسان است و دقت کار آن ها بسیار بالاست.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر، خرید و دریافت قبمت اینورتر صنعتی می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

اجزای بلبرینگ خطی بلوکی شیاردار

  • نگهدارنده که یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده حرکت و هدایت ساچمه‌ها می‌باشد.
  • ساچمه ها که از فاکتور‌‌های کلیدی ایجاد حرکت خطی، هدایت کننده شفت در داخل بلبرینگ با حداقل اصطکاک و بیشترین راندمان می‌باشد.
  • اسلیو خارجی که در تماس به صورت مستقیم با ساچمه‌ها تکیه ‌گاه‌ها بار را منتقل می کند.
  • درزگیر لاستیکی که برای جلوگیری از رفت و آمد مواد خارجی به داخل بلبرینگ و مانع از خارج شدن روغن از داخل بلبرینگ می‌باشد.
  • بلوک آلومینیومی شیار دار که در بلبرینگ خطی بلوکی، بال بوشینگ اصلی درون بلوک آلومینیومی قرار می گیرد.

شیاردار بلوکی

خرید و استعلام قیمت

بسیاری از سایت هایی که در زمینه ی صنعتی و یا عرضه قطعات صنعتی، مکانیکی یا الکتریکی فعالیت دارند بلبرینگ های خطی را می توانید در محصولات آن ها پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما سایت لاین حرکت می باشد. لاین حرکت انواع گوناگون بلبرینگ ها را با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت ها به فروش می رساند.

به طور کلی شاخصه هایی مانند مدل،طول و قطر داخلی بر قیمت یک بلبرینگ تاثیر می گذارد . پس حتما در توضیحات محصولات به این جزئیات توجه داشته باشید و بلبرینگی را انتخاب کنید که با بودجه ی شما تناسب داشته باشد.

سایت لاین حرکت انواع بلبرینگ های خطی بلوکی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ها به فروش می رساند. اما بهتر است همیشه نیاز کاری و بودجه ای که می خواهید صرف خرید قطعات کنید را در نظر بگیرید.

بهتر است اول دستگاه هایی که از آن ها استفاده می کنید را در نظر بگیرید و نوع بلبرینگی که مناسب آن هاست را پیدا کنید. البته شما می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصولی که با هدف کاری شما سازگار باشد و مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *