Search
Close this search box.
پیچ بال اسکرو چیست؟

پیچ بال اسکرو چیست؟

پیچ بال اسکرو چیست
فهرست مطالب

پیچ بال اسکرو در انواع مختلف صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله صنایع خودروسازی، ماشین‌سازی، ساختمانی، پزشکی، و حتی در رباتیک. این تجهیزات به دلیل دقت بالا، پایداری و توانایی انتقال بارهای سنگین، در بسیاری از پروژه‌ها و فرآیندهای صنعتی بسیار حیاتی هستند. همچنین، طراحی‌های مختلف از پیچ و مهره بال اسکرو، امکان انطباق با نیازهای مختلف صنایع را فراهم می‌کنند.

پیچ بال اسکرو چیست؟

پیچ بال اسکرو، یکی از تجهیزات مکانیکی مهم در صنعت است، که برای ترتیب و تنظیم حرکت عمودی در انتقال نیروها و بارهای سنگین به کار می‌ رود. این دستگاه از یک پیچ با رزوه (ساقه پیچ) و یک میهن (بال) تشکیل شده است. با چرخاندن پیچ، بال به حرکت در می آید.

در واقع این قطعه، حرکت چرخشی را با بازدهی 98 درصد به حرکت خطی تبدیل می کند. بال اسکرو برای انجام این کار، از مکانیزم توپ چرخشی استفاده می کند. بدین ترتیب، تورفتگی های مارپیچی که در قسمت بیرونی پیچ و مهره ایجاد شده است، به بلبرینگ ها اجازه می دهد بین آن ها بغلتند؛ و بلبرینگ در امتداد محور رزوه ای بین شفت پیچ و مهره حرکت کند. در حقیقت، بال اسکروها برای اعمال یا تحمل بارهای رانش بالا با حداقل اصطکاک داخلی طراحی شده اند. در این بین، بلبرینگ ها برای از بین بردن اصطکاک بین مهره و پیچ استفاده می شوند و سطح بالایی از کارایی، ظرفیت بار و دقت موقعیت یابی را ارائه می دهند.

کاربردهای بال اسکرو

پیچ بال اسکرو برای استفاده در محیط های خشن مانند ماشین آلات و ابزارها، با کارایی بالا یا کاربردهای بسیار ظریف و حساس از جمله دستگاه های پزشکی مناسب است. برخی از کاربردهای خاص بال اسکروها عبارتند از:

  1. ماشین‌ آلات صنعتی: این قطعه، برای تنظیم ارتفاع یا تغییر موقعیت قطعات در ماشین‌آلات CNC، تراشکاری، و سایر ماشین‌های صنعتی استفاده می‌شود.
  2. جک‌ ها: در جک‌ های بلندکننده و جک‌ های هیدرولیکی، برای بالا و پایین آوردن اشیاء سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. ترمزها: در برخی از سیستم‌ های ترمز صنعتی، این قطعه برای تنظیم فشار و کشندگی ترمز به کار می‌رود.
  4. رباتیک: در ربات‌ ها و دستگاه‌ های خودکار، از بال اسکرو برای حرکت و کنترل دقیق استفاده می‌شود.
  5. تجهیزات پزشکی: در دستگاه‌ های پزشکی مانند اسکنرها و تجهیزات جراحی، از بال اسکرو برای تنظیم موقعیت قسمت‌ های مختلف استفاده می‌ شود.
کاربردهای بال اسکرو
کاربردهای بال اسکرو

ویژگی های پیچ بال اسکرو

یک پیچ بال اسکرو، سطح بالایی از راندمان مکانیکی را ارائه می دهد. آمار نشان می دهد که بال اسکروها حدود 90 درصد کارایی دارند، به این معنی که می توانند نه دهم حرکت چرخشی برنامه را به حرکت خطی تبدیل کنند. درحالی که، پیچ های سربی دارای راندمان مکانیکی متوسط تنها 20 تا 25 درصد هستند. بر اساس این اعداد، می توان با اطمینان گفت که بال اسکروها بین 3 تا 4 برابر کارایی بیشتری در تبدیل انرژی مکانیکی نسبت به پیچ های سربی دارند. همچنین یک پیچ بال اسکرو حداقل اصطکاک را ایجاد می کند. این به این دلیل است که آنها با مهره ای طراحی شده اند که بلبرینگ ها در آن گردش می کنند. بلبرینگ ها یک سطح لغزنده صاف برای پیچ ایجاد می کنند و در نتیجه اصطکاک را کاهش می دهند و متعاقباً طول عمر بال اسکرو را افزایش می دهند.

بال اسکروها  دارای راندمان بالا، حرکت صاف و عملکردی با دقت زیاد هستند و می توانند حرکت مداوم و طولانی مدت با سرعت بالا داشته باشند. این پیچ ها در طیف وسیعی از اندازه ها وجود دارند و از فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی و مواد فولاد کربنی ساخته شده اند که مقاومت در برابر خوردگی و با دوام بودن آنان را تضمین می کند.

 

مزایای پیچ بال اسکرو

یک پیچ بال اسکرو به روشی شبیه به سرب اسکرو معمولی کار می کند، اما مزیت مهم استفاده از بال اسکرو این است که، برای انتقال بار، از بلبرینگ هایی که در کانال مارپیچ کار می کنند، استفاده می کند. بلبرینگ ‌های داخل یک بال ‌اسکرو، در یک مسیر چرخشی استاندارد می ‌چرخند، بنابراین اصطکاک لغزشی مرتبط با پیچ ‌های سربی را از بین می ‌برند. بدین ترتیب، بلبرینگ ها به طور مداوم از طریق مهره ساچمه ای چرخش می کنند و بار را توزیع می کنند و روغن کاری را در طول مسیر جمع می کنند.

به دلیل استفاده از بلبرینگ های غلتیدنی در داخل یک پیچ بال اسکرو، اصطکاک داخلی بسیار کم است، به این معنی که بال اسکروها می توانند سطح بالایی از کارایی و دقت را، حتی در گشتاور بالا ارائه دهند. با این توصیفات اسکروها دارای مزایای زیر هستند:

  • بسیار کارآمد: آن ها به گشتاور کمتری نیاز دارند و از هر دستگاه جایگزین، کوچکتر هستند.
  • دقت بالا: این بدان معناست که بال اسکروها می توانند دقت بالا و همچنین تکرارپذیری را ارائه دهند که برای اکثر برنامه ها مطلوب است.
  • اصطکاک کم: این مسئله به پیچ بال اسکرو امکان می دهد در دمای پایین تری نسبت به سایر گزینه ها کار کنند.
  • عمر طولانی: نیاز به تعویض آن در مقایسه با سایر جایگزین ها کمتر است.
  • موجود در قطرهای مختلف پیچ: پیچ ها در قطر، 4 میلی متر تا 80 میلی متر موجود هستند.
مزایا پیچ بال اسکرو
مزایای خرید بال اسکرو

قیمت و خرید بال اسکرو

برای خرید پیچ بال اسکرو به عنوان یک تجهیزات صنعتی مهم، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا به خرید مناسب برسید:

  1. تعیین نیازهای خود: ابتدا باید نیازهای خود را به دقت مشخص کنید. این شامل مواردی مانند طول پیچ بال اسکرو، نوع رزوه (ساقه پیچ)، ظرفیت باربری مورد نیاز، و نوع پیچ (مثلاً پیچ بال معمولی یا پیچ بال دلتا) می‌ شود.
  2. مشخص کردن استانداردها: بررسی استانداردها و مشخصات فنی مورد نیاز برای پروژه‌ شما مهم است. این استانداردها می‌ توانند مواردی مانند ابعاد، مواد ساخت، و تحمل نیروها را شامل شوند.
  3. جستجوی تأمین‌ کننده: به دنبال تأمین‌ کنندگان معتبر و معروف در زمینه بال اسکرو بگردید. می‌ توانید از اینترنت، دایرکتوری‌ های صنعتی، یا مشاوره با افرادی که تجربه در این زمینه دارند، استفاده کنید.
  4. مقایسه قیمت و کیفیت: قیمت تنها یکی از عوامل است. مقایسه کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم است. توجه داشته باشید که ارزانترین گزینه همیشه بهترین انتخاب نیست.
  5. آزمایش و نصب: پس از دریافت پیچ بال اسکرو، آن را برای اطمینان از کیفیت و عملکرد صحیح تست کنید. سپس آن را در مکان مورد نیاز نصب کنید.
  6. خدمات پس از فروش: اطمینان حاصل کنید که تأمین‌ کننده شما خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌ دهد و در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری بال اسکرو آمادگی دارد.
خرید پیچ و مهره بال اسکرو
خرید پیچ و مهره بال اسکرو

سخن پایانی

بال‌ اسکروهای شرکت لاین حرکت در طیف وسیعی از قطرها، گام‌ ها و پیکربندی ‌ها، موجود هستند. بال اسکروهایی که ما عرضه می کنیم، با استفاده از مواد باکیفیت و آخرین تکنیک های ساخت تولید می شوند و آخرین استانداردهای عملکرد، قابلیت اطمینان و ارزش را دارا می باشند. برای خرید پیچ بال اسکرو از شرکت لاین حرکت همین حالا اقدام کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که در برنامه خود از کدام بال اسکرو استفاده کنید، تیم خدمات فروش ما همیشه آماده است تا به سوالات شما پاسخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اتوماسیون صنعتی لاین حرکت

سوالات متداول

  • بهترین قطعات صنعتی را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

اگر قصد خرید قطعات، دستگاه ها و موتورهای صنعتی مختلف را با بهترین قیمت و کیفیت دارید، اتوماسیون صنعتی لاین حرکت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می توانید انواع یاتاقان صنعتی، بلبرینگ صنعتی، محورهای حرکتی صنعتی، سرو موتور، اسپیندل موتور و … را با بهترین قیمت و کیفیت از لاین حرکت خریداری نمایید.

  • بال اسکرو چه کاربردهایی دارد؟

این قطعه صنعتی در صنایع مختلف همچون ماشین آلات صنعتی، جک ها، ترمزها، تجهیزات پزشکی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *