Search
Close this search box.
کابل کریر چیست؟ چه کاربردی دارد؟

کابل کریر چیست؟ چه کاربردی دارد؟

کابل کریر چیست
فهرست مطالب

کابل کریر، یکی از ابتدایی‌ ترین و مهم ‌ترین اجزای هر سیستم کابل ‌دهی است که در صنایع مختلف به کار می ‌رود. این ابزار مبتنی بر فناوری مدرن، نقش مهم را ایفا می کند و یک نماینده قدرتمند از هنر مهندسی و نوآوری محسوب می ‌شود. در این مطلب از لاین حرکت، به دنیای جذاب کابل های کریر سفری خواهیم کرد تا با اهمیت آن در بهینه ‌سازی مدیریت کابل‌ ها آشنا شویم.

با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به سیم‌ ها و کابل‌ ها در صنایع مختلف رو به افزایش است و اینجاست که این نوع محافظ وارد عمل می ‌شود. این ابزار نه تنها کابل ‌ها را به نحو بهینه ‌تری مدیریت می ‌کند بلکه از لحاظ ایمنی، کارایی و دوام نیز اهمیت دارد.

کابل کریر چیست ؟

برخی ممکن است کابل کریر را به عنوان محافظ کابل بشناسند. این محافظ از جنس پلی آمید ساخته شده و خاصیت ضد سایشی دارد. با استفاده از این نوع محافظ کابل که به آن انرژی گاید یا انرژی چین نیز می گویند، توانایی رفت و برگشت در طول محور حرکت به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.

کاربرد کابل کریر

چرا از انرژی چین استفاده می کنیم؟ در پاسخ باید گفت: هنگامی که سیم و کابل ها به دفعات مکرر پیچیده می شوند و خمش پیدا می کنند، سیم های داخلی به مرور زمان، بر اثر این حرکت و کشش به اطراف، قطع می شوند. اما اگر کابل ها حول یک محور دایره ای، خم شوند، زمان آسیب و قطع شدگی سیم های داخلی به تعویق می افتد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از کابل کریر استفاده کنیم این است که، می تواند کابل را از برخورد با سایر اشیا و قطعات محافظت نماید. همچنین برخی از آن ها به گونه ای ساخته شده اند، که از سفاله تراش یا جرقه در دستگاه های هوا برش و پلاسما جلوگیری می کنند. تا اینجای مطلب دریافتیم که استفاده از کابل های کریر، باعث افزایش طول عمر کابل ها می شود. بنابراین تهیه ی آن ها الزامی است.

کاربرد کابل محافظ کریر
کاربردهای کابل محافظ کریر

بعد از تهیه ی انرژی گاید، لازم است بدانید که برای استفاده ی بهینه از آن ها باید، کابل ها را در کف انرژی چین به طور منظم در کنار کدیگر قرار دهید. به این نکته دقت کنید که اگر بنا به دلایل مختلف مانند کاهش هزینه، انرژی چین را کوچک در نظر بگیرید؛ مجبور می شوید که کابل ها را روی یکدیگر قرار دهید؛ در این صورت کابل های کریر می تواند برای ما بیشتر درسر درست کند. چرا که اینگونه کابل ها اجازه خم خوردن بزرگ را پیدا نمی کنند و به صورت مقطعی درون انرژی چین، دچار خم خوردگی می شوند. این وضعیت خوب نبوده و باعث قطع و وصلی در دستگاه می شود. در نتیجه شاهد آلازم دادن درایوها خواهید بود.

هنگامی که برای خرید محافظ کابل اقدام می کنید، یادتان باشد که سر و ته انرژی گاید را باید به وسیله ی قطعه مخصوص ببندید. بنابراین فراموش نکنید که قطعه ی مربوطه را نیز خریداری کنید.

انواع انرژی چین

این زنجیرهای محافظ را می توان به دو دسته ی کلی باز و بسته تقسیم کرد:

  • انرژی چین باز

این دسته از کابل کریر، در محیط های باز که گرد و غبار در آن زیاد است؛ کاربرد دارد.

  • انرژی چین بسته

در محیط هایی که امکان ریختن آب و مواد شیمیایی وجود دارد؛ از این نوع انرژی چین استفاده می شود.

انواع انرژی چین
انواع کابل کریر

قیمت کابل کریر

قیمت کابل محافظ بر اساس ویژگی های مختلف آن، می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، نوع کابل کریر و باز و بسته بودن آن، اندازه شعاع خمش، شتاب حرکت (بعضی از کابل ها، قابلیت حرکت 10 متر بر ثانیه را دارند)، وزن و اندازه کابل ها، برند تولید کننده، ابعاد محافظ، جنس، طول موردنیاز و … می توانند در قیمت تاثیرگذار باشند.

سوالات متداول

  • کابل کریر یا انرژی چین به چه معناست؟

کابل کریر را به عنوان محافظ کابل یا انرژی چین نیز می شناسند. این محافظ از جنس پلی آمید ساخته شده و خاصیت ضد سایشی دارد. با استفاده از این نوع محافظ کابل که به آن انرژی گاید یا انرژی چین نیز می گویند، توانایی رفت و برگشت در طول محور حرکت به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. همچنین استفاده از آن ها قطع شدگی و آسیب به کابل ها را به تعویق می اندازد.

  • انرژی چین به چند دسته تقسیم می شود؟

انرژی چین یا انرژی گاید را می توان به دو دسته کلی باز و بسته تقسیم کرد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.

  • از کجا باید کابل کریر تهیه کنیم؟

برای خرید انرژی چین یا سایر محصولات صنعتی همچون لینیر گاید، اینورتر صنعتی، سروو موتور و … می توانید از طریق اتوماسیون صنعتی لاین حرکت که سال ها است در زمینه فروش قطعات سی ان سی فعالیت می کند اقدام کنید.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *