Search
Close this search box.
خرید بال اسکرو هایوین

خرید بال اسکرو هایوین

خرید بال اسکرو هایوین
فهرست مطالب

بال اسکرو هایوین

برای مشاهده و خرید بال اسکرو هایوین های گروه اتوماسیون صنعتی لاین حرکت، عرضه کننده انواع بال اسکرو ارزان در تهران، می‌توانید صفحه انواع بال اسکرو را مشاهده نمایید.

برای آشنایی با انواع سری های این قطعه و بال اسکرو مینیاتوری با ما همراه باشید.

بال اسکروی هایوین از دوک پیچ و مهره ای تشکیل شده است که با عناصر دیگری ترکیب شده و از طریق مکانیزم برگشتی حرکت میکند. بال اسکرو هایوین حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند و بیشتر در ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات دقیق و ماشین آلات سی ان سی ( CNC ) استفاده می شود.

شرکت هایوین ( Hiwin ) طیف گسترده ای از تنظیمات بال اسکرو را برای تأمین نیازهای مختلف صنایع مختلف فراهم کرده است.

سری های مختلف بال اسکرو هایوین

بال اسکرو دقیق زمینی هایوین

بال اسکرو های دقیق هایوین (Hiwin  ) از طریق فرآیند سنگ زنی دوک پیچ ساخته می شوند. این بال اسکرو با دقت زیادی موقعیت و تکرارپذیری بالا ، حرکت روان و عمر طولانی را فراهم می کند. این بال اسکرو بسیار کارآمد یک راه حل مناسب برای انواع کاربردهای مختلف در صنایع مختلف محسوب می‌شود.

بال اسکرو پیچیده ( بال اسکرو نورد ) هایوین

تفاوت عمده بین بال اسکرو هایوین نورد و بال اسکرو هایوین دقیق زمینی که در بالا توضیح داده شد ، فرایند تولید ، تعریف خطای سرب و تلرانس هندسی است.

بال اسکرو هایوین نورد بر خلاف بالسکرو دقیق زمینی که از فرایند آسیاب ساخته می‌شود، از طریق یک فرآیند نورد دوک پیچ تولید می شود. بالسکرو نورد حرکت روان و اصطکاک کم را فراهم می کند و همین ویژگی منجر به کاهش هزینه استفاده از بال اسکرو می‌شود زیرا وقتی اصطکاک بالسکرو کم باشد برای راه اندازی بال اسکرو و شروع حرکت اولیه آن به انرژی خیلی زیادی نیاز نیست و بال اسکرو با کوچکترین تلنگری به حرکت در خواهد آمد.

بال اسکرو هایوین سوپر اس( Super S)

سری  Super S بالسکرو هایوین از سیستم بازگشتی با طراحی خاصی استفاده می کند که می تواند نویز و نوسان حرکتی قطعه وصل شده به بال اسکرو را جذب کند که این امر شدت صدا را بسیار کاهش می دهد و به بال اسکرو اجازه می دهد تا عملکرد ماکزیمم خود را در محیط های نه چندان مساعد هم حفظ کند.

سیستم برگشتی اصلاح شده که در این سری از سری های این قطعه استفاده شده است، مقاومت سازه برگشتی را افزایش می دهد که این امر موجب کاهش قطر مهره توپی به میزان قابل توجهی می‌شود.

بال اسکرو هایوین سری  Super T

حتما می‌دانید که برای کاهش اصطکاک بین مهره و پیچ در بالسکرو ، بین این دو مسیری تعبیه شده و در این مسیر ساچمه های بسیار ریزی قرار دارند.

این مسیر گردش در بال اسکرو هایوین سری Super T دارای عناصری است که مسیر حرکت ساچمه ها را با PCD مماس می کنند و با زاویه سر شافت بال اسکرو هماهنگ می شوند. این طراحی بهینه نه تنها میزان سر و صدای ناشی از عملکرد بالسکرو را کاهش می دهد بلکه لرزش های ایجاد شده در بالسکرو را نیز کنترل می‌کند و موجب می‌شود حرکت بال اسکرو روان و یکپارچه شود و دیگر خبری از تکانه های ناگهانی حین حرکت بالسکرو نیست.

قیمت بال اسکرو هایوین

بال اسکرو مینیاتوری هایوین

بالسکرو مینیاتوری زمینی هایوین از طریق فرآیند سنگزنی دوک پیچ ساخته می شود. بال اسکرو مینیاتوری زمینی جمع و جور است و فضای زیادی اشغال نمی‌کند. علاوه بر این ، بال اسکرو مینیاتوری مناسب برای استفاده در دستگاه های کم بار و کوچکتر است. بال اسکرو مینیاتوری هایوین بسیار کارآمد است و دقت موقعیت پذیری و تکرارپذیری بالا ، حرکت روان و عمر طولانی از دیگر ویژگی های این بالسکرو است.

اگر قیمت این قطعه یکی از دغدغه های اصلی شماست سری Super T از سری های بالسکرو های هایوین گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

بال اسکرو چرخان هایوین سری R1

بالسکرو چرخان هایوین سری R1 از یک درپوش انتهایی استفاده می کند که به ساچمه های فولادی اجازه می دهد تا در داخل مهره به راحتی گردش کنند در حالی که همزمان دارای یاتاقان یکپارچه ای است که اجازه می دهد شافت بال اسکرو ثابت و بدون حرکت باشد.

معمولا بال اسکرو ها در سرعت های بالا نویز های زیادی تولید می‌کنند که این نویز ها موجب کاهش بازدهی بالسکرو می‌شود و همچنین صدای نسبتا زیادی هم در محیط کار ایجاد میکند.

طراحی منحصر به فرد بال اسکرو هایوین سری R1 ، نویز تولید شده در سرعت های بالا را کاهش می دهد و بارگذاری محوری و سختی بیشتری را ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی های این سری از بال اسکرو ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع و جور و کم حجم بودن بالسکرو

این سری دارای یک طراحی جمع و جور است که از مهره و یاتاقان پشتیبانی به عنوان ماده اصلی استفاده میکند. زاویه تماس ساچمه فولادی 45 درجه ، بار محوری بهتری ایجاد می کند. اصکاک بسیار ناچیز و مقاومت سختی بالاتر موجب ایجاد پوزیشن حرکتی بهتری می‌شود.

نصب ساده بالسکروو

برای استفاده طولانی مدت از بالسکرو باید نحوه نصب صحیح بال اسکرو را بدانید و طبق آن پیش بروید . مزیت این بال اسکرو این است که به سادگی با نصب مهره بر روی محفظه با پیچ و مهره نصب می شود.

نصب بال اسکرو

روان بودن حرکت بال اسکرو

طراحی کلاهک انتهایی خاص اجازه می دهد ساچمه های فولادی در داخل بال اسکرو به راحتی به گردش درآیند.در این سری از بالسکرو ها نویز حاصل از کار با سرعت بالا کمتر از بال اسکرو های معمولی است.

روانکاری بال اسکرو

بال اسکرو هایوین مخصوص بارگیری سنگین

همه بال اسکرو ها مناسب حمل قطعات و بار های سنگین نیستند.

برای این که یک بالسکرو توانایی بارگیری سنگین داشته باشد باید ویژگی های مخصوصی داشته باشد. به این منظور ، هایوین بال اسکرو های مخصوص بارگیری سنگین را ارائه کرد.

بال اسکرو با بار سنگین ظرفیت بارگیری 2-3 برابر بیشتر از یک سری بالسکرو استاندارد ( مثل بالسکرو های ذکر شده در بالا ) را ارائه می دهد. این سری دارای سیستم های گردش تقویت شده هستند که برای شرایط با سرعت بالا مناسب هستند و می توانند عمر مفید بیشتری داشته باشند.

بال اسکرو مینیاتوری

بال اسکرو غلتکی هایوین

گفتیم که به منظور کاهش اصکاک بین پیچ و مهره در بال اسکرو ها از ساچمه های فولادی بین این دو استفاده می‌شود.

در بالسکرو هایوین غلتکی از غلتک به جای ساچمه های فولادی استفاده می شود که به دلیل سطح تماس بیشتر ، شدت نوسان و تلورانس را کاهش می دهد. آنها ظرفیت بارگیری تا دو برابر بیشتر از یک سری بال اسکرو استاندارد را دارند و به دلیل سیستم گردش تقویت شده قادر به بارگذاری محوری بیشتری هستند. با استفاده از غلتک ، این بال اسکرو ها از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار هستند و می توانند عمر طولانی تری در مقایسه با گزینه های جایگزین داشته باشند.

بال اسکرو صیقل داده شده هایوین

بال اسکرو صیقل داده شده شرکت هایوین با جزئیات خاصی تولید می شود به همین دلیل در مقایسه با بال اسکرو های دیگر هزینه نسبتاً بالایی دارد.پس اگر به دنبال بال اسکرو ارزان هستید این گزینه چندان مناسب نیست. در ماشین آلات و تجهیزاتی که نیاز به دقت عملکرد بسیار بالایی دارند ( مثل ماشین آلات طراحی ) استفاده از بال اسکرو با دقت بالای زمینی پیشنهاد می‌شود.این بالسکرو ها همچنین در صورت نیاز به حرکت با سرعت بالا نیز مناسب هستند.

برای اطلاع از قیمت بال اسکرو های هایوین و بال اسکرو مینیاتوری می‌توانید با کارشناسان گروه اتوماسیون صنعتی لاین حرکت در ارتباط باشید.

تماس با کارشناسان لاین حرکت

تجهیزات جانبی بال اسکرو های هایوین

قابلیت خنک کنندگی خودکار بال اسکرو سری

این قطعه با قابلیت خنک کنندگی خودکار، تولید حرارت و انبساط حرارتی را در حین کار با پیچ گوشتی به حداقل می رساند.

با جلوگیری از انبساط بالسکرو در اثر حرارت، دیگر در زمان های طولانی شاهد تغییر شکل و فرم بالسکرو نخواهیم بود. مایعات خنک کننده، دمای شافت و مهره توپی را یکنواخت نگه می دارند و باعث افزایش مقاومت و افزایش عمر مفید بال اسکرو می شوند.

قابلیت فیلتر گرد و غبار در بال اسکرو

آپشن بالاسکرو هایوین ضد گرد و غبار برای جلوگیری از ورود ذرات به مهره گلوله ای ، به ویژه برای محیط های کاری نسبتا آلوده شامل گرد و غبار اره ، براده آهن و غیره طراحی شده است. هایوین گزینه های مختلفی را برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به بال اسکرو ارائه می دهد که راه حل های مناسبی برای جلوگیری از آلودگی هستند.

با استفاده از این قابلیت ، عمر مفید بال اسکرو افزایش خواهد یافت و به این ترتیب نیازی به پرداخت هزینه مجدد برای تهیه بالسکرو نیست.

قابلیت خودتنظیمی گریس در بالسکرو سری E2

وجود کیت خود روانکاری این قطعه در سری E2 موجب اطمینان از روغن کاری صحیح بالسکرو به مدت طولانی می‌شود و با افزایش فاصله زمانی بین تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده برای بالسکرو ، هزینه نگهداری از بالسکرو به شدت کاهش می‌یابد.

بال اسکرو هایوین با قابلیت کیت مقاوم سازی

هایوین کیت های مقاوم سازی بال اسکرو را برای ماشین آلات دستی ارائه می دهد. این کیت های بال اسکرو در اندازه ها و گریدهای مختلفی در بازار موجود هستند که نیازهای مختلف سیستم سی ان سی ( CNC ) را برآورده می کنند.

ساپورت مهره بال اسکرو

ساپورت بال اسکرو قطعه ای است که برای ارتباط دادن مهره بال اسکرو و وسیله ای که قرار است به آن وصل شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساپورت مهره بال اسکرو دو دسته BK و BF دارد که هنگام نصب بال اسکرو استفاده می شود. یاتاقان های ساپورت از نوع BK دارای یاتاقان تماس زاویه ای هستند و از آنها برای تثبیت محکم یک سر بال اسکرو در سمت موتور استفاده می شود ، این نوع پشتیبانی را ثابت می نامند. یاتاقان های ساپورت مهره بال اسکرو از نوع BF دارای یاتاقان شعاعی هستند که می توانند در یک زین محفظه در امتداد محور بالسکرو حرکت کنند ، این نوع از پشتیبانی را آزاد یا شناور می نامند.

خاصیت حرکت تحمل به موازات محور ساپورت آزاد برای جبران تغییرات طول پیچ در هنگام کار لازم است. تغییر طول پیچ در طول عملیات تحت بار به دلیل انبساط حرارتی فلز و تغییر شکل الاستیک پیچ در امتداد محور چرخش آن بوجود می آید.

ساپورت مهره بال اسکرو

محصولات برند هایوین

هایوین ( Hiwin ) یکی از خوشنام ترین شرکت های تولید کننده ابزار آلات صنعتی در سطح جهانی است.

هایوین که شرکتی تایوانی است در سال 1989 تاسیس شده است.

بخش زیادی از شهرت و اعتبار برند هایوین مربوط به تولید ریل و واگن و بال اسکرو های با کیفیت است.

هایوین در کشور های مختلفی محصولات خود را تولید می‌کند.کشور هایی مثل تایوان، آلمان، آمریکا ، ژاپن و … .

محصولات مختلف برند هایوین در کشور ما بسیار پرکاربرد است و نمایندگی های هایوین اقدام به عرضه محصولات این برند می‌کنند.

یکی از این عرضه کننده ها گروه اتوماسیون صنعتی لاین حرکت است.

2 پاسخ

  1. اتصال بال اسکروم و بال بوش توسط یک واگن از جنس ABS مشکلی دارد؟

    1. اتصال بین بال اسکرو و بال بوش ، بیشتر برای سی ان سی های خانگی و کوچک مناسب است و برای استفاده در سی ان سی های صنعتی چندان مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *