Search
Close this search box.
خرید قطعات مکانیکی cnc

خرید قطعات مکانیکی cnc

خرید قطعات الکترونیکی cnc
فهرست مطالب

راهنمای خرید قطعات مکانیکی cnc

خرید قطعات مکانیکی cnc ؛ امروزه دستگاه های cnc باعث پیشرفت های عظیمی در صنایع مختلف شده اند زیرا آنها دارای انواع و کاربرد های متنوعی هستند که همین موضوع باعث شده تا روز به روز بر میزان تقضا برای خرید آن توسط افراد و صنایع مختلف افزوده شود.

این نوع دستگاه را به عنوان یک دستگاه مادر در کارخانه ها، کارگاه ها و مراکز صنعتی نیمه پیشرفته و پیشرفته به حساب می آورند البته علاوه بر این موارد باید به کاربرد خانگی آن نیز اشاره کنیم که به طور تخصصی و یا عمومی مورد استفاده قرار می گیرد

همانطور که میدانید دستگاه های cnc نیز مانند هر دستگاه دیگری از قطعات مختلف تشکیل شده است و برای عملکرد مناسب می بایست تمامی قطعات به خوبی وظیفه خود را انجام دهند اما گاهی بر اثر عوامل مختلف این قطعات دچار نقص شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا خواهد کرد به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا با ارائه اطلاعات مفید شما را در خرید قطعات مکانیکی cnc یاری کنیم.

معرفی انواع قطعات مکانیکی cnc

به همان ترتیبی که در بالا به آن اشاره نمودیم، دستگاه های CNC دارای قطعات ریز و درشتی است که با کنار هم قرار گرفتن باعث می شوند این دستگاه وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، توصیه می شود که قبل از اقدام به خرید قطعات مکانیکی CNC حتما با انواع مختلف آن آشنا شوید تا بتوانید از اشتباهات احتمالی در این امر تا حدود زیادی جلوگیری کنید.

انواع این قطعات در یک تقسیم بندی سه گانه برق و قدرت، کنترل و مکانیک به شرح زیر قرار می گیرند :

  • محور اصلی : محور اصلی در این دستگاه با نام دیگر اسپیندل نیز شناخته می شود که جهت انجام اموری مثل چرخاندن آسان تر ابزار به خصوص در دستگاه های فرز یا مته و همچنین چرخاندن قطعه که در ماشین تراش یا سنگ کاری به کار برده خواهد شد، جالب است بدانید سرعت این قطعه به وسیله سیگنال هایی که از واحد کنترل صادر می شود قابل کنترل است البته در برخی از دستگاه های CNC برای مثال وایرکات، واتر جت و… از محور اصلی استفاده نمی شود.

موتور : موتور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعه مکانیکی دستگاه cnc به حساب می آید به طوری که در صورت نبود آن دستگاه دیگر قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود بنابراین در هنگام خرید آن باید دقت بیشتری نسبت به خرید قطعات دیگر داشته باشید.

این موتور ها با توجه به نوع کارکرد دستگاه به دو نوع استپ موتور و یا سروو موتور دسته بندی خواهند شد، اگر بخواهیم تفاوت این دو موتور را به طور خلاصه شرح دهیم باید بگوییم که هزینه نگهداری و تعمیر استپ موتورها به مراتب پایین تر از سروو موتورها می باشد اما سروو موتور به مراتب از راندمان بیشتر و همچنین ایجاد صدای کمتری برخوردار است.

ریل و واگن : از ریل و واگن برای حرکت دادن اجسام به طور خطی استفاده می شود، یکی از مزیت های این قطعه آن است که برای به کار بردن آن نیاز به استخدام نیروی انسانی زیادی نخواهد بود همچنین حرکت های رفت و برگشتی به وسیله ریل و واگن از دقت بالایی برخوردار است که راندمان کاری دستگاه های cnc را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

از دیگر قطعات مکانیکی cnc می توان به طور خلاصه به چرخ دنده، دنده شانه، بال اسکرو، تسمه تایم و… اشاره کرد.

بنابراین در صورت بروز مشکل در قطعات مکانیکی دستگاه باید با توجه به قسمت و بخش های مختلف موجود در دستگاه، ابتدا محل نقص و مشکل را پیدا نموده و سپس به خرید قطعات مکانیکی cnc از مراکز معتبر اقدام کنید.

چرا خرید قطعات مکانیکی باید از مراکز معتبر باشد؟

حال بعد از آشنایی با قطعات مکانیکی دستگاه cnc ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چرا همواره توصیه می شود که این قطعات را از مراکز معتبر تهیه کنید؟ چرا نباید به هر فروشگاهی اعتماد کرد؟

پاسخ این سوال بسیار واضح و ساده است زیرا همانطور که در قسمت های قبل نیز گفتیم، میزان کیفیت و کارکرد هر قطعه هر چند کوچک می تواند کارایی و راندمان کلی دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد برای نمونه اگر تسمه تایم و یا قطعه دیگر مثل موتور کیفیت پایینی داشته باشد، به تبع آن دستگاه نیز دقت و سرعت مناسبی نخواهد داشت اما اگر تمامی قطعات مکانیکی مرغوب باشند می توان به کارکرد صحیح دستگاه اعتماد کرد و به خوبی آن را در امور مختلف مورد استفاده قرار داد.

به همین خاطر تعمیرکاران و افراد دارای تخصص در این حوزه به خریداران اکیدا توصیه می کنند که در هنگام خرید قطعات مکانیکی cnc حتما به اعتبار مرکز و فروشگاه مورد نظر خود دقت ویژه داشته باشند تا بتوانند قطعات اصل و با کیفیت را خریداری کنند.

یکی از مراکزی که در این حوزه از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است، شرکت صنعتی لاین حرکت است زیرا به طور مستقیم با خریداران و مشتریان در ارتباط است و برای فراهم کردن راحتی هر چه بیشتر آنها فروش محصولات با کیفیت خود را به بهترین و مناسب ترین قیمت به طور اینترنتی و آنلاین فراهم آورده است تا خریداران در هر کجای کشور که هستند بتوانند به راحتی و بدون کوچک ترین دردسری قطعه مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را خریداری کنند.

موارد موثر در خرید قطعات مکانیکی cnc

گفتنی است که موارد مختلفی می تواند بر میزان خرید قطعات مکانیکی cnc تاثیر داشته باشد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم نمود.

موارد موثر بر خرید عبارت اند از:

میزان کیفیت: میزان کیفیت نیز یکی از مواردی می باشد که بر خرید قطعات مکانیکی cnc موثر واقع خواهد شد زیرا هر چه میزان کیفیت این قطعات پایین تر آید مشتریان رغبت کمتری برای خرید پیدا می کنند و برعکس بنابراین امروزه دیگر قطعات بی کیفیت شانسی برای ورود به دنیای رقابت نخواهند داشت.

قیمت: یکی از مهم ترین عواملی که خرید را تحت تاثر قرار می دهد و بر آن اثر مستقیم دارد قیمت است زیرا مشتریان این حوزه به دلیل دارا بودن بودجه محدود می بایست آن را به بهترین شیوه ممکن مدیریت نمایند به همین خاطر همواره به دنبال قطعات مرغوب با قیمت مناسب هستند از این رو ما به آنها خرید بی واسطه را پیشنهاد می دهیم زیرا در این گونه خریدها واسطه ها به طور کامل حذف شده و طبیعا قیمت تمام شده کالا بسیار پایین خواهد آمد.

نوع برند: نقش برند محصولات نیز در این باره بسیار پر رنگ و غیر قابل انکار می باشد زیرا خریداران در هنگام مواجه شدن با یک برند شناخته شده دیگر به سراغ برند های جدید نخواهند رفت بنابراین اگر امکان انتخاب میان برند های مختلف و مقایسه آنها فراهم باشد، خریدار با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتری اقدام به خرید خواهد نمود.

این سه عامل گفته شده در بالا از اصلی ترین مواردی است که در میزان خرید قطعات مکانیکی cnc تاثیر مستقیم خواهند داشت، پس دقت داشته باشید که در هنگام خرید از عوامل بالا آگاهی کامل به دست آورید و در صورت نداشتن اطلاعات لازم، کافیست تا از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه مشورت بگیرید زیرا آنها با دانش و تخصص خود می توانند شما را به بهترین شیوه راهنمایی کنند.

کیفیت قطعات مکانیکی cnc به چه عواملی بستگی دارد

در هنگام تولید قطعات مکانیکی cnc موارد مختلفی بر کیفیت ساخت آن تاثیر می گذارد، این عوامل به صورت زیر می باشد:

سطح دانش: یک شرکت تولید کننده هر چه از دانش و اطلاعات بیشتری در زمینه تولید این گونه قطعات برخوردار باشد، میزان کیفیت کالا های تولیدی آن نیز به مراتب بالا خواهد بود بنابراین برخورداری از دانش روز دنیا و به کار بردن دستگاه های تمام اتوماتیک در این زمینه اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شد.

کنترل کیفی: در بیشتر شرکت های تولیدی معتبر بعد از ساخت یک قطعه، آن را به بخش کنترل کیفی برای بررسی میزان کیفیت و کارایی خواهند فرستاد تا در صورت مشکل و نقص احتمالی آن را برطرف کنند با توجه به این مورد اگر شرکت تولید کننده ای بخش کنترل کیفی نداشته باشد توانایی لازم برای ساخت قطعات مکانیکی cnc را نخواهد داشت که این موضوع در هنگام خرید قطعات مکانیکی cnc بسیار دارای اهمیت است.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی: یک کالا و محصول اگر توسط شرکت تولیدکننده و یا فروشنده از خدمات پس از فروش برخوردار باشد، می توان با خیال راحت آن را خریداری کرد زیرا در صورت بروز مشکل نیز با استفاده از خدمات پس از فروش و پشتیبانی به سرعت می شود آن مشکل را حل نمود.

بعد از مطالعه مطالب فوق، شما با انواع قطعات مکانیکی cnc آشنا شده و میدانید که چه عواملی بر خرید و کیفیت این گونه قطعات تاثیر خواهد داشت، حال باید بگوییم که شرکت صنعتی لاین حرکت با داشتن بیش از چند دهه فعالیت درخشان در این زمینه و فروش قطعات با کیفیت به مشتریان توانسته موفقیت و محبوبیت زیادی را به دست آورد، این شرکت نمایندگی معتبر بسیاری از برندهای شناخته شده به حساب می آید بنابراین در صورت نیاز به خرید قطعات مکانیکی cnc  با مراجعه به سایت فروش آن امکان مقایسه محصولات برای شما فراهم است تا بتوانید با اطمینان خاطر خرید خود را نهایی نمایید

فروشگاه اینترنتی لاین حرکت یکی از فروشگاه هایی می باشد که سعی دارد واسطه ها را از بین ببرد و کالا را به صورت مستقیم و با بالاترین کیفیت ممکن به دست مشتری برساند ؛ شما نیز می توانید با مراجعه به این سایت قطعاتی که مد نظر دارید را از ما خرید کنید به علاوه شما از طریق سایت فروشگاه اینترنتی لاین حرکت می توانید مشاوره ی رایگان بگیرید !

4 پاسخ

    1. سلام خواهش میکنم ممنون که مطالب ما رو دنبال می کنید.

  1. با سلام خدمت شما
    در ابتدای صبحت خودم بگم ، کار شما،محصولات شما و قطعات صنعتی بهشت رویاهای من هست.من نوید هستم کارشناسی ارشد صنایع و عاشق کارهای صنعتی ، اولا سایت خیلی خوبی دارید، انشااله در کارتون هم موفق باشید که مطمین هم هستید،بعدش میخواستم بدونم من که در شهرستان زندگی میکنم و تمام پرژه هایی که کارمیکنم دلی هست و برای خودم،شاید خریدهام در حد 3 الی 4 قطعه هست ،میتونم از سایتتون خرید کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *