Search
Close this search box.
فروش قطعات CNC در اصفهان

فروش قطعات CNC در اصفهان

فروش قطعات CNC در اصفهان
فهرست مطالب

شاسی دستگاه

فروش قطعات CNC  در اصفهان ؛ یکی از مهم ترین قسمت های هر دستگاه ، قسمتی می باشد که قطعات آن دستگاه روی آن نصب می شود ! این قسمت زیر ساخت ، شاسی ، بدنه یا استراکچر نامیده می شود !تمامی قطعات دستگاه CNC مانند ریل و واگن ، موتور ها ، بال اسکرو ، دنده شانه و … بر روی یک شاسی می نشیند . با کیفیت بودن شاسی دستگاه بسیار مهم است زیرا که این قسمت باید تمامی لرزش ها و حرکت های تمامی قطعات را خنثی کند ‍!

شاسی دستگاه از لحاظ جنس به دودسته تقسیم می شوند که عبارت اند از :

1- شاسی چدنی   2- شاسی فولادی

 شاسی فولادی:

شاسی های فولادی با استفاده از پروفیل های آماده یا ساخته شده با تکنولوژی جوشکاری ساخته می شوند ! این جنس از استراکچر مزیت های بسیاری دارد که مهم ترین آن ارزان بودن آن است . تکنولوژی جوش انواع مختلفی دارد که شامل جوش آرگون ، جوش CO2 ، الکترودی و پلاسما می باشد ! در فرآیند جوشکاری پروفیل های شاسی بهتر است که از جوش CO2 استفاده کنیم زیرا که با این روش جوشکاری عمر جوشکاری انجام شده بیشتر می شود و تنش ها در هنگام کار دستگاه کاهش پیدا می کند !.ساخت وتولید اصول مهم و زیادی دارد که رعایت کردن آن ها واجب می باشد و در صورت رعایت نکردن می تواند آسیب های جدی ای به دستگاه وارد کند و خسارات زیادی به دست خریدار بگذارد ! به علاوه بعد از اتمام فرآیند ساخت استراکچر ، شاسی باید مدتی به حال خود رها شود سپس فرآیند تنش زدایی و ماشین کاری انجام شود !

شاسی چدنی :

شاسی های چدنی از با کیفیت ترین نوع چدن تولید می شوند ! این نوع چدن ، چدن داکتیل نامیده می شود. چدن داکتیل یک ویژگی بسیار مهمی دارد که در صنعت ساخت و تولید شاسی ها بسیار کاربردی می باشد ؛ این ویژگی ، خاصیت جذب ارتعاش می باشد . نوع عملیات ساخت به وسیله چدن داکتیل ریخته گری یک پارچه می باشد ! یکی از روش های تنش زدایی سازه هایی که با جوشکاری ساخته شده اند رها کردن آن ها است ، معمولا حدود سه الی ده ساعت سازه باید خارج از محیط کارگاهی رها شود ! بعد از انجام فرآیند ریخته گری ، نیاز است که سازنده خواب استراکچر را تنظیم کند. سپس وقتی که سازه چندین ساعت خارج از محیط کارگاهی رها شد یا تنش زدایی شد وارد مرحله ماشین کاری آن می شویم ! ساخت تولید شاسی های چدنی هزینه بسیار بالایی دارد زیرا که ریخته گری خود نیاز به قالب سازی دارد ؛ این فرآیند علاوه بر هزینه بسیار بالا ، زمان بسیار زیادی نیز صرف می کند بنابراین معمولا این روش برای ساخت دستگاه فلز تراش استفاده می شود و برای دیگر دستگاه ها این روش به صرفه نیست .

فروش قطعات CNC در اصفهان ؛ معمولا دستگاه های CNC از دو نوع موتور های حرکتی استفاده می شود که عبارت اند از :

  • سروموتور
  •   استپ موتور

 سروموتور :

سروو موتور ( Servo Motor ) یا موتور کنترل ( Motor Control ) از سری موتور های الکتریکی می باشد که هدف از ساخت آن به کارگیریدر سیستم کنترل فید بک می باشد ! در این نوع از موتور ها لختی ( اینرسی ) بسیار پایین می باشد بنا براین تغییر سرعت یا شتاب در این موتور بسیار بالا می باشد ! اکثرا این موتور ها عرض کمی دارند اما در عوض طول زیادی دارند !

معمولا تمامی موتور ها دارای یک محور خروجی می باشند ، سروو موتور نیز مانند باقی موتور ها یک شفت دارد . شفت یا محور خروجی این قابلیت را دارد که در یک موقعیت خاص یا زاویه ای با ارسال سیگنال رمزی قرار بگیرد !

حالا شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شفت یا محور خروجی چگونه موقعیت و زاویه خود را تشخیص وتغییر می دهد برای جواب این سوال باید بگوییم که دسته ای از سیگنال های رمزی که برای سیم کنترل طرح می شوند آن ها را کنترل کند .در هنگامی که یک سیگنال مشخص فعال بوده و یک جریان پالس بر روی خط ورودی آن قرار دارد ، شفت در موقعیت زاویه ای خاصی قرار دارد که مختص به آن سیگنال است و تغییر زاویه آن با تغییر سیگنال های رمزی اتفاق می افتد. اکثر سروو موتوریا موتور کنترل ها در زمینه های رباتیک وتولیدات صنعتی مانند موتورهای کنترل کننده هواپیماها کنترل موقعیت سطوح ( مانند آسانسورها و … ) و… کاربرد گسترده ای دارند .

در کاربردهای مـدرن ، کلمه سرو یا سازوکار سرو به یک سامانه هدایتی بازخورد که متغیر کنترل شونده ، موقعیت یا مشتق موقعیت مکانیکی به عنوان سرعت و شتاب است، محدود می شود.

سامانه هدایت کننده ی بازخورد الکتریکی ، معمولا برای کار به انرژی الکتریکی تکیه می کند .

برای خرید هر وسیله ای معیار های مهمی وجود دارد برای خرید سروو موتور نیز معیار هایی وجود دارد که در ادامه به مطرح کردن آن ها می پردازیم :

  • پاسخ سریع
  • دقت بالا
  • کنترل بدون مراقبت
  • کارکرد از راه دور
  • – نیاز های چنین کنترلی عبارتست از :
  • وسیله آشکار سازی خطا
  • تقویت کننده
  • وسیله تصحیح خطا

 استپ موتور :

استپ موتور ( Step Motor ) همان طور که از نامش پیدا است ، موتور پله ای نیز نام دارد ! استپ موتور از یک موتور براشلس ( Brushless) دی سی (DC) ساخته می شود که این موتور یک دور 360 درجه را به پله یا استپ های مساوی تقسیم می کند کنترل استپ موتور یا موتور پله ای برای رفتن از یک پله به پله دیگر و ماندن در آن یا تغییر آن نیازی به سامانه فیدبک ندارد و این نشانه دقت بالای این تکنولوژی می باشد !

استپ موتور ها با جا به جا شدن در پله ها حول یک محور دوران می کنند با هر تغییر دورانی به یک میزان درجه جت به جا می شوند برای مثال محور استپ موتور 200 پله یا گام دارد ، با تقسیم 360 بر 200 می توانیم میزان درجه ای که با هر گام تغییر می کند را پیدا کنیم!!

موتور های DC حاوی جاروبک تا زمانی که جریان برق به آن متصل است به حرکت پیوسته خود ادامه می دهد !ت. اما بر خلاف دسته یاد شده ، استپ موتور ها فاقد جاروبک یا براشلس هستند و مشخصه اصلی آنها که آنها را از سایر انواع موتور ها متمایز می کند این است که با اعمال پالس به ترمینال های آن ( عموما پالس های موج مربعی ) موقعیت شفت یا محور موتور به میزان مشخص و از پیش تعیین شده ای ( در هنگام تولید موتور ) دوران می کند. هر پالس به میزان مشخصی زاویه محور را تغییر می دهد.

فروش قطعات دستگاه CNC در اصفهان

شهر اصفهان ، شهر آب و آیینه از شهر های صنعتی کشور عزیزمان ایران می باشد که دارای شهرک های صنعتی بسیاری می باشد! شهر اصفهان یکی از پیشرو ترین شهر ها در زمینه صنعت CNC می باشد!

در اصفهان نیز این صنعت می تواند یکی از مشاغل درآمد زا باشد ! و شما می توانید با خرید یک دستگاه سی ان سی یک کارآفرین باشید و برای چندین نفر از افراد و جوانان شهر خود اشتغال زایی کنید

عمدتا در شهر هایی که صنعتی هستند مخصوصا شهر اصفهان که از شهر های پیشرو در صنعت می باشد ، تقاضا برای انجام پروژه هایی که با دستگاه CNC قابل اجرا می باشد زیاد است ! بنابراین شروع کسب و کار مربوط دستگاه سی ان سی می تواند یکی از کسب و کار های کم ریسک و سود آور باشد !

قابل توجه است که خواسته یا نا خواسته بالاخره ممکن است قطعات CNC آسیب ببینند یا در اثر گذشت زمان عمر آن تمام شود ! بنابراین شما مجبور خواهید شد که به مراکز فروش قطعات CNC در اصفهان مراجعه کنید

یکی از مهم ترین معیار ها در هنگام خرید پیدا کردن فروشنده ای است که واسطه نباشد و با کیفیت ترین اجناس را به فروش برساند ؛ فروشگاه اینترنتی لاین حرکت تمام تلاش خود را می کند که واسطه ها را حذف کند و بهترین اجناس را به صورت مستقیم به دست مشتریان برساند!

در ضمن شما می توانید از کارشناسان خبره ی فروشگاه اینترنتی لاین حرکت برای خرید خود کمک و مشاوره بگیرید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *