Search
Close this search box.
هر آنچه که درباره بلبرینگ خطی فلنج دار باید بدانید!

هر آنچه که درباره بلبرینگ خطی فلنج دار باید بدانید!

بلبرینگ خطی فلنج دار
فهرست مطالب

بلبرینگ خطی فلنج دار یکی از انواع بلبرینگ ها از نوع خطی است. بلبرینگ خطی در واقع نوعی یاتاقان است که از آن برای کاهش اصطکاک در سیستم های حرکتی که با حرکت در یک مسیر مستقیم و یا منحنی عمل می کنند، استفاده می شود. البته این قطعه، وظیفه ی تحمل بار دستگاه را نیز دارد. خود بلبرینگ خطی انواع مختلفی دارد، یکی از انواع آن بلبرینگ خطی فلنج است. در این مقاله درباره این نوع از بلبرینگ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بلبرینگ خطی فلنج دار چیست؟

بلبرینگ خطی فلنج دار برای جلوگیری از اصطکاک و سایش در حرکت خطی بین قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بلبرینگ‌ ها دارای یک فلنج (پروانه) در یکی از سرهای خود هستند که به قطعه‌ ای از ماشین یا تجهیزات متصل می‌ شود.

این قطعه صنعتی، از جمله راهنماهای خطی ارزان قیمت است که در بسیاری از دستگاه های مینیاتوری که نیاز به حرکت های خطی روان دارند، استفاده می شود. همانطور که از اسم آن معلوم است، تفاوت اصلی بلبرینگ خطی فلنج دار با بلبرینگ خطی معمولی فقط در فلنج این بلبرینگ ها است.

این فلنج ها برای نصب هم محور بلبرینگ خطی اضافه می شوند و عموما 2 تا 6 سوراخ برای نصب بلبرینگ بر روی آن تعبیه می شود. این محصول برای ایجاد راهنما برای حرکت های خطی مورد استفاده قرار می گیرد. بلبرینگ های خطی که به بال بوشینگ نیز معروف هستند، در انواع دستگاه های اتوماسیون و یا انواع حرکت های خطی کاربرد دارند.

بلبرینگ فلنج دار
بلبرینگ فلنج دار

ویژگی های این نوع بلبرینگ

  • بلبرینگ های خطی فلنج دار انواع مختلفی دارند و بسته به نیاز کاری، گزینه های زیادی برای انتخاب وجد دارند.
  • ساختار بلبرینگ فلنج دار نسبتا ساده است، لذا نصب آن نیز کاری آسان می باشد.
  • بلبرینگ های فلنج دار دارای نگهدارنده هایی از جنس رزین می باشند، که برای کاربردهای عادی مورد استفاده قرار می گیرند و جنس فولاد آن برای کاربردهای خاص با دماهای زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این نوع بلبرینگ از خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی برخوردار است و این مسئله بر طول عمر آن تاثیر داشته و عمر مفید آن را افزایش می دهد.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر، خرید و دریافت قبمت اینورتر صنعتی می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

کاربرد بلبرینگ خطی فلنج دار

در بازار تقاضا برای این نوع بلبرینگ معمولا زیاد است. دلیل آن هم دستگاه های مهم و پرکاربرد صنعتی هستند که به این قطعه برای بازدهی بیشتر در عملکرد خود، نیاز دارند. به طور کلی از این نوع بلبرینگ در انواع دستگاه های اتوماسیون یا انواع حرکت های خطی استفاده می شود.

از کاربردهای بلبرینگ خطی فلنج دار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در دستگاه پرینتر سه بعدی، بلبرینگ خطی از نوع فلنج دار استفاده می شود.
  • دستگاه سی ان سی که از مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه ها در صنایع مختلف به شمار می آیند، از بلبرینگ فلنج دار در ساختار خود استفاده می کند.
  • دستگاه لیزر نیز از این نوع بلبرینگ برای هدایت حرکت خود استفاده می کند.

اجزای اصلی بلبرینگ خطی فلنج دار

اجزای اصلی این بلبرینگ ها عبارتند از :

  1. نگهدارنده که عامل تعیین کننده حرکت و هدایت ساچمه ها می باشد.
  2. ساچمه که عامل اصلی ایجاد حرکت خطی، هدایت کننده شفت در داخل بلبرینگ با کمترین اصطکاک و بیشترین راندمان ممکن است.
  3. اسلیو خارجی که در تماس مستقیم با ساچمه ها، بار را به تکیه گاه ها انتقال می دهد.
  4. درزگیر لاستیکی، مانع از عبور مواد خارجی به داخل بلبرینگ می شود و از خروج روغن روانکار از داخل بلبرینگ جلوگیری می کند.
  5. در نهایت خود فلنج، که برای نصب هم محور بلبرینگ خطی اضافه می شود و معمولا 2 تا 6 سوراخ برای نصب بلبرینگ بر روی آن تعبیه می شود.
نمونه ای از انواع بلبرینگ فلنج دار
نمونه ای از انواع بلبرینگ فلنج دار

خرید و استعلام قیمت بلبرینگ

به طور کلی مدل، طول و قطر داخلی بر قیمت یک بلبرینگ تاثیر می گذارد . شما می توانید با بررسی سایت هایی که در زمینه عرضه قطعات صنعتی فعالیت می کنند، این قطعات را سفارش دهید. سایت لاین حرکت انواع بلبرینگ خطی فلنج دار را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ها به فروش می رساند.

ابتدا بهتر است، دستگاه هایی که از آن ها استفاده می کنید و نیاز کاریتان را بسنجید، سپس با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین لاین حرکت در انتخاب محصول، شما را راهنمایی خواهند کرد، تا شما بتوانید بهترین محصولی که برای استفاده در دستگاه های مدنظرتان، مناسب است، را خریداری کنید.

اتوماسیون صنعتی لاین حرکت

سوالات متداول

  • بلبرینگ خطی از نوع فلنج دار چیست؟

بلبرینگ خطی با فلنج، یک نوع بلبرینگ است که برای جلوگیری از اصطکاک و سایش در حرکت خطی بین قطعات مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این بلبرینگ‌ ها دارای یک فلنج (پروانه) در یکی از سرهای خود هستند که به قطعه‌ ای از ماشین یا تجهیزات متصل می‌ شود.

  • کجا می‌ توان از بلبرینگ خطی نوع فلنج دار استفاده کرد؟

بلبرینگ‌ های خطی فلنج دار در انواع ماشین‌ آلات صنعتی، راه‌ آهن، صنایع خودروسازی، دستگاه‌ های CNC، ماشین‌ آلات تولیدی و بسیاری از کاربردهای دیگر با حرکت خطی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

  • انواع بلبرینگ ها را از کجا تهیه کنیم؟

اگر قصد خرید انواع بلبرینگ صنعتی و سرامیکی را با بهترین قیمت و کیفیت دارید، اتوماسیون صنعتی لاین حرکت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *