Search
Close this search box.
سروو موتور صنعتی

سروو موتور صنعتی

سروو موتور صنعتی
فهرست مطالب

سروو موتور صنعتی یک محرک چرخشی یا یک موتور است که امکان کنترل دقیق از نظر موقعیت زاویه ای ، شتاب و سرعت را فراهم می کند. در اصل از ویژگی های خاصی برخوردار است که یک موتور معمولی از آن برخوردار نیست. در نتیجه باعث می شود از یک موتور معمولی استفاده کرده و آن را با یک سنسور برای بازخورد موقعیت جفت کنید.

وظیفه‌ی سروو موتورها، کنترل موقعیت، سرعت و زاویه‌ی شفت متصل به موتور است و این کار توسط سنسور یا انکودر متصل به انتهای موتور خود انجام می‌دهند.هر سروو موتور به همراه درایور مخصوص خود که وظیفه‌ی راه اندازی و کنترل سروو موتور را به عهده دارد، ارائه می‌شود. حرکت سروو موتورها به صورت دورانی و چرخشی حول محور شفت است ولی با متصل کردن یک گیربکس به آنها می‌توان حرکت دورانی آنها را به حرکت خطی تبدیل کرد.

انواع سروو موتور صنعتی

سروو موتور های صنعتی از نظر مکانیکی به دو نوع خطی و دورانی تقسیم میشوند. در نوع خطی ،گیربکس حرکت دورانی به خطی تبدیل می‌شود.

سروو موتورها از نظر الکتریکی به دو نوع AC (برق متناوب) و DC (برق مستقیم) تقسیم می‌شوند.

در صنعت معمولا سروو موتور AC مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و به دلیل مزایایی همچون راندمان بالا ، تعمیر و نگهداری آسان تر ، اندازه کوچک تر ، قیمت مناسب و … موارد استفاده بیشتری نسبت به نوع DC آن دارد. البته سروو موتورهای DC نیز در برخی موارد خاص و محدود کاربرد دارند.

انواع سروو موتور صنعتی

در تقسیم بندی دیگر سروو موتور به دو دسته ی معمولی و ترمزدار تقسیم می شود. سروو موتورهای DC خود در دو نوع جاروبکدار و بدون جاروبک (براشلس) تولید می‌شوند. هرکدام از موتورهای یاد شده دارای مزیت‌ها و معایب خود هستند که در مقاله های دیگر به این جزئیات بیشتر پرداخته شده.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر، خرید و دریافت قبمت اینورتر صنعتی می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

ویژگی‌های این نوع سروو موتور

موتورهای سروو با ولتاژ منبع 4.8 تا 67 ولت کار می‌کنند که مقدار معمول آنها 57 است که استفاده‌ از ولتاژهای بیشتر از این مقدار ولتاژ ممکن است به سروو موتور خسارت وارد کند.

حداکثر گشتاور سروو موتور، گشتاور لحظه‌ای است که به مدت 3 ثانیه دارد.

از سروو موتورهای صنعتی در صنایع مختلفی چون؛ ریسندگی، نوار نقاله، آنتن‌های ردیاب ماهواره و درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین وظایف سروو درایو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت فرمان از سیستم کنترلی
  • تقویت سیگنال فرمان و ارسال به ورودی سرو موتور
  • نمایش فیدبک خروجی
  • کنترل سرعت و گشتاور موتور

نصب و راه اندازی

تمام سرو موتورها درایور سه فاز دارند. درایورهایی که با برق 220 ولت سه فاز کار می‌کنند، قابلیت این را دارند که با ورودی برق تک فاز، برق سه فاز 220 ولت تولید کنند؛ ولی 15 الی 20% افت گشتاور خواهند داشت. اما برای سروو موتورهای سه فاز 380 ولت، نمی‌توان چنین رویه‌ای داشت پس حتما باید از سه فاز 380 ولت استفاده کرد. اگر می‌توانید برق سه فاز تأمین کنید، به دلیل عملکرد بهتر و افت گشتاور پایین‌تر، بهتر است از 380 استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این است که در سرو موتورهای توان پایین و دور بالا معمولا ورودی 3 فاز کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای مثال برای توان‌های یک کیلو وات به بالا بهتر است از ورودی برق سه فاز 380 ولت استفاده کرد.

نصب و راه اندازی سروو موتور صنعتی

خرید و قیمت سروو موتور صنعتی

سروو موتورها را می توانید در محصولات بسیاری از سایت هایی که در زمینه ی صنعتی و یا عرضه قطعات صنعتی، مکانیکی یا الکتریکی فعالیت دارند، پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما سایت لاین حرکت می باشد. لاین حرکت انواع گوناگون بلبرینگ ها را با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت ها به فروش می رساند.

برای انتخاب سروو موتور، باید نیاز کاری خود را در نظر بگیرید و این را در نظر بگیرید که قرار است از سروو موتور دقیقا چه استفاده ای داشته باشید. از شاخصه های مهمی که حین خرید سروو موتور باید به آن ها توجه کنید می‌توان به گشتاور، سرعت، توان و دورِ سروو موتور صنعتی اشاره کرد.

عوامل مختلفی روی قیمت سروو موتورها اثر می گذارند، از جمله برند، ورودی فاز (تک فاز/سه فاز) و گشتاور نامی. پس حتما به این موارد توجه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و با بودجه ی شما سازگار باشد. البته شما می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصولی که با هدف کاری شما سازگار باشد و مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *