Search
Close this search box.
معیار های خرید دستگاه cnc چوب

معیار های خرید دستگاه cnc چوب

معیار های خرید دستگاه cnc چوب
فهرست مطالب

نکاتی مهم در مورد قیمت و خرید cnc چوب

دستگاه cnc چوب ابزاری است که به وسیله آن این امکان میسر می شود تا از چوب اشیایی را در فرم های مختلف با امکان حکاکی بر سطح آن‌ ها، بسازید. این دستگاه برای ایجاد اشکال روی چوب و یا شکل دادن به فرم کلی آن از حرکت سه بعدی بر عرض، طول و ارتفاع جسم چوبی استفاده می کند و یا به زبان تخصصی، برای کنترل حرکت سه بعدی روی سیستم مختصات دکارتی (X، Y، Z) کار می کند.

قسمت هایی از یک پروژه ی کار با چوب خود را می توانید با استفاده از برنامه CAD / CAM در رایانه طراحی کنید و سپس با استفاده از روتر یا برش های دیگر به طور خودکار چوب را برش دهید و کار را به پایان رسانید. به همین سادگی، این دستگاه قادر است تا کار چند انسان مختلف را در عین واحد با برنامه ریزی مناسب انجام دهد.

روترهای چوبی CNC سه محوره معمولاً بسیار بزرگتر از نمونه های مشابه مغازه های فلزی هستند و تخت برای روترهای چوبی نیز به دلیل این که بزرگ هستند، به طور جداگانه ساخته می شوند تا اندازه های بسیار بزرگی را در خود داشته باشند و به 12 “100” محدود نمی شوند. روترهای چوبی اغلب برای ماشین کاری مواد نرم دیگر مانند پلاستیک نیز استفاده می شوند   و جدول متحرک به کار رفته در آن اجازه ی حرکت سه محوره را می دهد که نیروی این حرکت توسط موتورهای آن تامین می شود.روتر CNC برای سرگرمی ها، نمونه سازی های مهندسی، تولید محصولات، کارهای هنری و تولید ایده آل است. به همین دلیل فعالان حوزه های ذکر شده، از این دستگاه برای کار خود استفاده  می کنند. در این مقاله نیز قصد داریم تا اطلاعاتی را در مورد خرید و قیمت دستگاه cnc چوب با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا باید روتر چوب cnc و قطعات مناسب آن را خریداری کنیم؟

وقتی که شما دستگاه cnc چوب خود را خریداری می ‌کنید، حتما و حتما باید از قطعات مناسب برای آن استفاده کنید چرا که عملکرد درست و بهینه دستگاه در گرو عملکرد جز به جز این قطعات می باشد. در واقع انتخاب قلم حکاکی نامناسب و یا هر قطعه دیگری می تواند به راحتی تمام کار شما را تحت تاثیر قرار بدهد زیرا این کار نیازمند رعایت استانداردهایی خاص، در هر بخش آن می باشد. برای این که  بهتر بتوانید اهمیت انتخاب قطعات مناسب را درک کنید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

روتر چوبی معمولاً سریع تر از سایر روتر ها می چرخد، با دامنه 13000 تا 24000 دور در دقیقه، پس سرعت ایجاد شکل آن بر چوب بیشتر است و البته این یعنی به دلیل سرعت عمل بالای این دستگاه، قطعات نامناسب می‌توانند فرایند کار را عقب بیاندازند.

دستگاه هایی با کیفیت حرفه ای، غالباً از ابزارهای رو به سطح با قطر 3 یا بیشتر و قدرت اسپیندل از 5 تا 15 اسب بخار استفاده می کنند. این نوع ماشین آلات با قابلیت هدایت مواد سنگین با سرعت بیش از هزار اینچ در دقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند و قطعه باید در مدت زمانی کم سر جای خودش قرار بگیرد و وظیفه اش را انجام دهد.روتر چوبی به همان روشی که آسیاب فلزی کنترل می شود، عمل می کند اما برنامه های CAM و CAD مانند Artcam ، Mastercam ، Bobcad و AlphaCam وجود دارند که به طور خاص برای استفاده در روترهای چوب طراحی شده اند. و شما در کنار تهیه ابزار آلات فنی و صنعتی در این حوزه باید از برنامه های مناسب روتر چوبی برای کار با دستگاه cnc چوب استفاده کنید زیرا ترکیب برنامه کامپیوتری مناسب و قطعات متناسب است که نتیجه نهایی را در یک سطح مطلوبی قرار می دهد. به طور کلی نباید از اهمیت بعد کامپیوتری ماجرا غافل شوید.

معیار های خرید قطعات CNC چوب

توجه داشته باشید که در هنگام کار با قطعات و ابزار دستگاه cnc که برای برش چوب استفاده می‌شود، شما با گرم شدن زیاد قطعات مواجه خواهید شد زیرا در هنگام کار با چوب، بین سطح چوب و سطح ابزار آلات  شما اصطکاک ایجاد می‌شود و گرمای به وجود آمده ممکن است در طولانی مدت به دستگاه شما آسیب بزند و در این صورت امکان دارد مجبور شوید قطعات بسیاری را تعویض کنید اما اگر ابزارهای شما لبه تاریکی دارند، می دانید که بیش از حد داغ شده اند و این یک نشانه است به این معنی که به دستگاه خود استراحتی بدهید تا مجبور نشوید مرتبا دست به خرید قطعات جدید بزنید. گرم شدن ابزار را کاهش دهید یا سرعت تغذیه را بالا ببرید و یا حتی سرعت دوک را کم کنید، وگرنه در نهایت مجبور به خرید دائم و مستمر قطعات دستگاه cnc چوب می شوید.

دستگاه cnc چوب

از طرفی، جنس چوب به اندازه پلاستیک ها و فلزات همگن نیست و هر نقطه از ماده با مقادیر مختلف به نقاط اطراف متصل می شود. به عبارت دیگر، از آنجا که تکه تکه های چوب به روشی (تا حدودی) تصادفی در نسبت با هندسه ابزار قرار دارند، باید برخی از گزینه های اساسی انتخاب ابزار را در این مورد در نظر داشته باشید تا از فرسوده شدن زود هنگام دستگاه خود و قطعات آن پس از خرید و همچنین خراب شدن نتیجه نهایی جلوگیری کنید. شما در هنگام خرید قطعات باید به تراشه های زیر دقت کنید:

دستگاه cnc چوب

Upcut: ابزاری است که تراشه های چوب (چیزهایی را که می برید) به سمت بالا خارج می کند. این هندسه ابزار می خواهد لبه بالایی ماده را پاره کند.

   :Downcutابزاری است که تراشه ها را به سمت پایین هل می دهد؛ این امر باعث می شود تا لبه بالایی تمیز باقی بماند اما می تواند باعث پاره شدن قسمت پایین آن شود.

برش مستقیم: ابزاری که تقریباً هیچ زاویه ای روی لبه برش ندارد. این نوع ابزار ترکیبی از خوب و بد و از هر دو ابزار Upcut و   Downcut  است. هر دو می توانند یک شکل نسبتاً خوب در پایین و لبه بالایی برای شما ایجاد کند اما به راحتی گرم می شود زیرا نمی تواند تراشه ها را به خوبی دو نوع ابزار قبلی که ذکر شد، حذف کند.فشرده سازی: این نوع ابزار ادغام Upcut و Downcut است. در انتها دو میلی متر با شیب بالا وجود دارد، در حالی که بقیه آن کراکت است. بنابراین اگر با DOC بالاتر از فاصله نوک ابزار استفاده کنید، هم از یک لبه پایینی خوب و هم از یک لبه بالایی نرم و صاف شده لذت خواهید برد.

چه چیزهایی را باید در مورد قیمت قطعات cnc چوب بدانیم؟

باید توجه داشته باشید که شما با این قطعات و ابزارِ به کار رفته در ساخت کلی دستگاه، تصمیم دارید تا یک قطعا چوب را به فرم دلخواه خود در بیاورید و یا چیزی را روی آن حک کنید؛ پس باید با توجه به کار خود قطعات مناسب را خریداری کنید زیرا در غیر این صورت نه تنها قطعات مورد نیاز خود را به دست نیاورده اید بلکه هزینه ای اضافی نیز بابت قیمت آن پرداخت کرده اید. شما با توجه به نوع قطعه ای که نیاز دارید، باید دست به پرداخت هزینه بزنید و قیمت ها با توجه به نیاز شما متفاوت خواهند بود.

همچنین باید توجه کنید که دستگاه cnc چوب ، قرار است تا ظریف ‌ترین کارهای ماشینی را انجام دهد، پس در پرداخت وجه و خرید ابزار آلات با کیفیت تردید نکنید زیرا هر چه شما به سبب کاهش هزینه ها دست به خرید ابزار آلات ارزان قیمت بزنید، نتیجه نهایی کار خود را در ریسک قرار داده ‌اید؛ به خصوص اگر قرار است که تولید انبوه داشته باشید یا که نمونه کار اولیه ای جهت بستن قرار داد آماده کنید. ظرافت کار شما بسیار مهم است و این ظرافت در گرو خرید ابزار آلات مناسب است. در ادامه قیمت برخی از رایج ‌ترین ابزار آلات کار با cnc  را برای شما آورده ایم تا بهتر با انوع مختلف آن ها آشنا شوید و بودجه خود را تنظیم کنید.

تیم مشاوره فروشگاه اینترنتی لاین حرکت خدمات آنلاین را به شما ارائه می دهد و شما می توانید به صورت اینترنتی پاسخ پرسش های خود برای انتخاب قطعات مختلف الکترونیکی cnc را بیابید.

2 پاسخ

  1. سلام مطلب بسیار مفیدی بود. یک سوال داشتم میخاستم بدونم به نظر شما برترین سازنده دستگاه های CNC چوب ،سنگ و فوم در ایران چه شرکتی است ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام تشکر که مطالب ما رو دنبال می کنید. در مورد سوالتون هم باید عرض کنم که تو زمینه فروش و ساخت دستگاه های CNC چوب، شرکت های زیادی به صورت حرفه ای دارن فعالیت می کنند و این خودتون هستید که باید شرکت ها رو از طریق نمونه کارها و کیفیت دستگاه ها مقایسه کنید. در صورتی که مایل هستید با مشاوران لاین حرکت در این زمینه صحبت کنید، از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *