Search
Close this search box.
بلبرینگ خطی شیاردار

بلبرینگ خطی شیاردار

بلبرینگ خطی شیاردار
فهرست مطالب

بلبرینگ خطی شیاردار نوعی از بلبرینگ های خطی می باشد. به طور کلی حرکت، اساس کار بیشتر دستگاه های صنعتیست، این حرکت می تواند به شکل های متفاوتی باشد، اما ممکن است در حرکت اصطکاک به وجود بیاید و وقتی اصطکاک به وجود بیاید کیفیت حرکت کمتر می شود و به تبع آن از بازدهی دستگاه کم می شود. برای جلوگیری از این مسئله از بلبرینگ ها استفاده می کنیم.

یکی از انواع بلبرینگ، بلبرینگ خطی می باشد و این بلبرینگ در واقع نوعی یاتاقان است که از آن برای کاهش اصطکاک در سیستم های حرکتی که با حرکت در یک مسیر مستقیم و یا منحنی عمل می کنند، استفاده می شود.البته بلبرینگ وظیفه ی تحمل بار دستگاه را نیز دارد.

خود بلبرینگ خطی انواع مختلفی دارد، یکی از انواع آن بلبرینگ خطی شیاردار است. در این وبلاگ به این نوع بلبرینگ خطی شیار دار می پردازیم.

بلبرینگ خطی

بلبرینگ های خطی وظیفه تامین حرکت خطی دقیق و با اصطکاک بسیار پایین در طول یک محور را دارند. همانند سایر بلبرینگ‌ها، در بلبرینگ خطی نیز وظیفه‌ی به حداقل رساندن اصطکاک و تحمل بار به ساچمه ها برمی گردد.

برای اینکه بلبرینگ خطی بتواند حرکتی دقیق، روان و بدون خطا داشته باشد به یک میله با دقت ساخت بالا و همچنین صافی سطح مناسب نیاز دارد که برای این منظور از شفت‌های هارد و هارد کروم استفاده می شود. این نوع از شفت‌ها با داشتن سختی بالا و همچنین سطح بسیار صاف، بهترین انتخاب برای ساخت یک محور راهنمای حرکت خطی به وسیله بلبرینگ خطی هستند.

بلبرینگ خطی شیاردار چیست؟

همان طور که از نام آن پیداست این قطعه دارای شکافی در طول بلبرینگ است. این شیار در واقع برای قرارگیری بلبرینگ بر روی شفت‌های پایه دار تعبیه شده است. برای به کارگیری این مدل معمولا از یک بلوک آلومینیمی استفاده می شود تا امکان مهار آن فراهم شود. بلبرینگ های خطی شیار دار با مدل LM…UUOP شناخته می‌شوند که قسمت میانی نشان دهنده قطر داخلی است و حرف OP نیز نشان دهنده ی شیار دار بودن بلبرینگ است.

تفاوت بلبرینگ شیاردار با نوع ساده در داشتن یک صفحه ی ساچمه است. این صفحه نقش مهمی در خودتراز کردن بلبرینگ دارد.

اجزای تشکیل دهنده ی بلبرینگ خطی شیاردار

همانطور که گفته شد بلبرینگ های خطی شیاردار علاوه بر اجزای سازنده بلبرینگ های خطی ساده، دارای یک صفحه ساچمه نیز هستند که بخش زیادی از وظیفه خود تراز کردن بلبرینگ بر عهده آن است.

  1. نگهدارنده (Retainer)
  2. ساچمه ها (Balls)
  3. صفحه ساچمه (Ball plate)
  4. اسلیو خارجی (Outer Sleeve)
  5. درزگیر لاستیکی (Rubber Seal)

بلبرینگ شیاردار

ویژگی های بلبرینگ خطی شیاردار

بلبرینگ های خطی که از قابلیت خودتراز کردن برخوردار هستند، معمولا ظرفیت بالاتری برای تحمل بار دارند، همین مسئله نیز در طول عمر آن تاثیر دارد و طول عمر آن را افزایش می دهد.

عملکرد بلبرینگ خطی شیاردار بسیار نرم و روان بوده و سرعت جابه جایی این نوع بلبرینگ نیز بسیار بالا بوده و تا 3 متر بر ثانیه می رسد.

نصب و راه اندازی بلبرینگ خطی شیاردار نیز بسیار آسان است و کار با آن را آسانتر می کند.

در کنار همه ی این موارد،بلبرینگ خطی شیاردار به دلیل جنس موادی که در ساخت آن استفاده شده دارای خاصیت ضد زنگ می باشد و این نیز خود دلیلی دیگر برای طول عمر بالای آن می باشد.

قیمت و خرید بلبرینگ خطی شیاردار

بسیاری از فروشگاه های آنلاین که در توزیع قطعات صنعتی فعالیت می کنند، انواع بلبرینگ خطی را در محصولات خود دارند. از جمله بلبرینگ خطی شیاردار.معمولا شاخصه هایی مانند مدل،طول و قطر داخلی بر قیمت یک بلبرینگ تاثیر می گذارند . شما می توانید با بررسی محصولات و قیمت آن ها، این قطعات را سفارش دهید. سایت لاین حرکت انواع بلبرینگ های خطی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ها به فروش می رساند.

بهتر است اول دستگاه هایی که قرار است در آن ها از این قطعه استفاده کنید را در نظر بگیرید. همچنین می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصول که مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.

با ما در تماس باشید!

021-33975008
021-33975009

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *